15/12/2025 - 21:04
Més

    Compromís per Ontinyent renuncia a la paga extra de nadal

    Demanen que es facem públics tots els sous dels membres polítics de la corporació a la web de l’Ajuntament dels últims anys per apostar per la transparència davant la ciutadania.

    Compromís celebra la renuncia voluntària a la paga del consistori ontinyentí i recorda que als Ajuntaments on està a la oposició ha presentat mocions per a demanar la renúncia a la paga extra dels càrrecs polítics i on governa com a Ontinyent ha proposat la rebaixada del sou mitjançant l’eliminació de la paga extra.

    El Govern d’Ontinyent en 2012 un 30% menys que l’anterior. Després de l’últim plenari aprovava una proposta del Govern COMPROMIS-PSOE per la qual tots aquells càrrecs de l’estructura política amb dedicació total o parcial a l’Ajuntament renuncien voluntàriament a la paga extraordinària de Nadal.

    Josep Francés destacava que: “es tracta d’una proposta solidaria i justa davant la retallada decretada pel Govern del PP, mesura que no compartim i demanen que es facem públics tots els sous a la web de l’Ajuntament “.

    D’aquesta manera, l’estructura política del Govern d’Ontinyent costarà enguany 100.000 euros menys que l’anterior equip de govern del PP, ja que aquesta rebaixa s’afegeix a altres realitzades a l’últim any.

    En aquest sentit, cal recordar que només constituir-se el Govern d’Ontinyent, es va reduir en un 15% les retribucions dels càrrecs polítics i també la xifra d’alliberats; posteriorment es va renunciar voluntàriament a la pujada del IPC, i ara es renuncia a la paga extraordinària de Nadal.

    L’anterior etapa, quan es va baixar els sous als funcionaris un 5%, “des de l’oposició vam haver de denunciar en vàries ocasions que la exalcaldessa i el seu Govern no s’havien baixat el sous”, i tot i que finalment es va aconseguir, “van passar quatre mesos als que van seguir cobrant eixe 5%, que es van negar a tornar amb retroactivitat”.

    El primer tinent d’alcalde, destacava igualment que a Ontinyent té una de les estructures polítiques més barates en poblacions d’aquest tamany a tot el País Valencià

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    AEMET activa l’avís roig per pluges que poden afectar la Vall d’Albaida

    L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat un avís de nivell roig per pluges intenses que, tot i estar...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -
    Canviar configuració de cookies