Alfarrasí celebra Diumenge de Resurreció amb l’Angelet de la Corda

Diumenge de pasqüa, Alfarrasí celebra el seu tradicional Angelet de la Corda. Un acte que representa  l’encontre entre la Mare de Déu i el seu fill ressuscitat, on un angelet, penjat d’uns cables, li lleva el vel a la Mare de Déu.Una tradició pròpia, importada a la localitat per Jose Ramón Esteve Martí, des de Tudela, l’any 1912.

L’Acte de l’angelet, és realitza entre dues cases ubicades a la Plaça Major, que pertanyen a la mateixa família, i són els encarregats de montar tots els preparatius des de fa més de vuitanta anys.

L’àngel, que en aquesta ocasió ha estat una xiqueta de 3 anys, creua la plaça Major per llevar-li el vel a la Mare de Déu davant el seu fill Jesus, representant així l’acte cristià de la resurrecció. Un acte únic a la Comunitat Valenciana que ha estat declarat Bé d’interés Turístic Provincial. L’alcalde d’Alfarrasí Fede Vidal, mostrava la seua satisfacció per haver-hi aconseguit aquest reconeixement de més de cent anys de tradició.

 

- Advertisement -

Últimes notícies

Els socialistes reclamen garanties per a les obres de la CV-81 a Ontinyent

La previsió de redactar en 2027 la nova rotonda de Mesta ha reobert el debat polític sobre els accessos a Ontinyent. El Grup Municipal Socialista reclama.
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -