26/04/2024 - 18:54
Més

Més de 170 persones a les rutes de senderisme el passat cap de setmana

Altres notícies

El passat dissabte 10 de desembre, a les 9h del matí, un gran nombre de participants es varen donar cita a l’ajuntament de l’Olleria  per tal de realitzar el camí de la Serra Grossa. Des del consistori es va començar la ruta cap als camins ramaders en direcció a Bellús, des d’allí van agafar l’assagador i es van desviar a l’esquerra per muntat a la serra Grossa.  La jornada va transcorre amb tranquil·litat “podent els participants disfrutar d’unes vistes meravelloses de tota la Vall d’ Albaida, la Costera i la Safor quan hem arribat a la Creueta, lloc emblemàtic del nostre municipi que ha format part del recorregut en el qual hem pogut contemplar la naturalesa de la Serra Grossa” ha subratllat el regidor de medi ambient i urbanisme, Javier Albero que ha participat en esta ruta junt amb el regidor de turisme, patrimoni i festes, Juan Ruano.

El passat diumenge 11 de desembre, l’ajuntament d’Atzeneta d’Albaida va acollir a més de 150 persones arribades de tots els racons de la nostra geografia, per tal de realitzar la Ruta de l’aigua: Naixement de la séquia del Port. A les 8:30 h del matí, el Club d’excursionistes d’Atzeneta  va obsequiar als senderistes amb timó, mistela, herbero i pastes per als participants. La ruta verda guiada por Ximo Tormo, va començar a les 9h de matí, des del consistori i es van dirigir a la séquia del Port, van continuar cap a la font de Sant Lluis, els molins i el Convent  de Santa Ana, on va esmorzar. Després de l’esmorzar van continuar la marxa fins les “tosquetes”, la font de Anohueret  i la font d’ Arriero. Finalment van arribar al poble on van visitar la font dels 21 xorros. La ruta va concloure amb un refrigeri per als assistents.

El dissabte dia 17 de desembre: La Pobla del Duc.

Realitzarem la ruta dels Refugis Militars de la Pobla del Duc. A les 9h de matí, des de consistori eixirem del municipi en direcció montaverner fins arribar als refugis militars: “el Refugi Pla de Micena i la Casa Alta” construïts en el 1938. Recorregut històric militar on descobrirem la connexió entre els dos refugis antiaeris i que formaven part de la industria de la guerra. La longitud total aproximada és de 10 km i el temps aproximat és de 4 hores. Presenta una dificultat baixa.

El diumenge 18 de desembre: Bellús

La ruta al paratge de l’Estret de les aigües. A les 9h de mati, des de l’ajuntament de Bellús eixirem pel camí de la piscina a vora riu fins a arribar a la genollada de San Jaume i baixarem cap a l’Estret de les Aigües. Observarem la cova de la Petxina, l’antiga presa, el naixement i canal d’aigua, l’antiga fàbrica de llum i la cova Negra de Xàtiva, així com les arcades d’Alboi. La longitud total aproximada és de 4 km i el temps aproximat és de 2 hores. Presenta una dificultat baixa i mereix la pena descobrir el magnífic paisatge de l’Estret de les Aigües.

- Advertisement -

Últimes notícies

Natàlia Enguix: “Els 3’2 milions d’euros de la Diputació ja confirmats per a Ontinyent són només el principi”

La vicepresidenta 1ª de la corporació valenciana protagonitza la rimera jornada del nou cicle de “dissabtes a la seu” d’Ens Uneix, que reunia dissabte regidors, regidores i militants d’Ontinyent i diferents municipis de La Vall d’Albaida i el Comptat