15/05/2024 - 3:45
Més

Conclou el programa Senderisme a la Vall d’Albaida

Altres notícies

La Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida, amb la col·laboració dels municipis i dels centres excursionistes de la comarca, han organitzat, per sèptim any consecutiu, el programa de Senderisme a la Vall d’Albaida 2014. Aquesta iniciativa turística mediambiental té com a escenari les serres que envolten la comarca. L’objectiu principal del programa de senderisme es donar a conèixer els nombrosos recursos ecològics, naturals, botànics i patrimonials, així com, els espais singulars i zones naturals protegides que rodegen la Vall. Mitjançant aquest projecte la Mancomunitat vol oferir un turisme natural, ecològic i sostenible.

El president de la Mancomunitat, Juan A. Puchades Arce, ha manifestat “amb els municipis de Benissoda, Bellús, Otos i Quatretonda conclou el programa de senderisme 2014”, ha continuat: “al llarg de quatre mesos s’han realitzat un total de 23 rutes per les serres que envolten la comarca”. El president ha insistit: “el senderisme és una activitat turística que cada vegada té més adeptes i sense dubte continuarem apostant per aquesta modalitat any rere any”

Per aquest cap de setmana les rutes programades de senderisme son: Benissoda i Bellús

Dissabte 6 de desembre: Benissoda

A les 9:00h del matí des del l’ajuntament de Benissoda serà el punt de trobada per a realitzar la pujada a la Covalta. Des de l’ens ens dirigirem cap a la Casa la Clau d’Albaida on esmorzarem. Continuarem el nostre camí i pujarem a la Covalta. La tornada serà per la font del Patge, el mas de Buenos Aires i d’ahí al municipi de Benissoda. La longitud total és de 10km i el temps aproximat és de 4 hores. Presenta una dificultat mitja-alta i mereix la pena descobrir tot el paisatge i les vistes des de la Covalta.

Diumenge 7 de desembre : Bellús

Realitzarem la ruta El Paller- Paratge de l’Estret de les Aigües, a les 9h del matí des de l’ajuntament de Bellús eixirem cap a l’Oest pel camí de Salt fins el barranc de Cari on es desviarem a l’esquerra cap al camí de l’Olleria, passarem per la casa rural Roja de Bellús. Continuarem el camí i en la trifurcació agafarem el camí de la dreta, camí de la Fillola, un antic camí que ens portarà fins una cantera. Desprès travessarem la carretera N-340 i agafarem el camí de la dreta que ens pujarà al Paller, punt geodèsic de Bellús, des d’ací baixarem a la Casa de la Llum, un antic molí ara restaurat en mig del paratge de l’Estret de les Aigües. Finalment pujarem riu amunt fins arribar a Bellús. La longitud total és de 10 km, el temps aproximat és de 4 hores i presenta una dificultat mitja. Mereix la pena descobrir el paratge de l’Estret de les Aigües de gran valor mediambiental i ecològic.

Per que fa a la propera setmana les rutes previstes son: Otos i Quatretonda.

Dissabte 13 de desembre: Otos

A les 9 del matí, des de l’ajuntament d’Otos, realitzarem la ruta a la Zona Recreativa del Barranc de la Mata, Nevera, Suagres i Font de Baix.

El recorregut és l’Ajuntament en direcció a la Serra del Benicadell fins  la zona recreativa del Barranc de la Mata, després visitem la Nevera de Tormo, continuem fins el mas de Suagres i de retorn cap al poble visitem la Font de Baix. La longitud serà aproximadament de 5 km, i la durada al voltant de dos hores. Presenta una dificultat baixa.

Diumenge 14 de desembre: Quatretonda

A les 9 del matí des del poliesportiu de Quatretonda ens reunirem per tal de realitzar la ruta de l’Avenc. El recorregut començarà des del poliesportiu, continuant per el barranc de les Cucales, seguidament visitarem la bassa del garroferal, posteriorment podrem veure unes fantàstiques vistes des del collet de l´aire, continuarem la ruta fins arribar a l´Avenc. Finalment realitzarem el camí de tornada pels cucons de Senent i per finalitzar el recorregut l’últim punt que visitarem serà els forns de calç i, des d’ahi fins arribar al poliesportiu. La longitud total es de 12 km i el temps aproximat es de 4 hores, la ruta presenta una dificultat mitja. S’oferirà un refrigeri en el descans per a l’esmorzar als 6 km aproximadament.

- Advertisement -

Últimes notícies

La veu de les dones tèxtils s’amplia: Agullent i Bocairent se sumen a l’estudi històric

El projecte 'Dones i Fàbriques' s'amplia a Agullent i Bocairent. Descobreix les històries no contades de les dones de la indústria tèxtil de la Vall d’Albaida i com han modelat la nostra història.