La Diputació convocarà abans de l’estiu les ajudes per a les filaes de Moros i Cristians
La Diputació de València convocarà abans de l’estiu la línia d’ajudes per a comparsas i filaes de Moros i Cristians, segons ha confirmat la vicepresidenta primera i responsable de Cooperació Municipal, Natàlia Enguix, en una reunió amb la Unió d’Entitats Festeres de Moros i Cristians (UNDEF).
Durant l’encontre amb Pepa Prats i Rafael Sanjerónimo, presidenta i vicepresident de la UNDEF, Enguix va anunciar que s’està treballant en la convocatòria de 2025 per consolidar i millorar les ajudes als col·lectius festers, amb l’objectiu de equiparar la projecció de les festes de Moros i Cristians a les Falles.
200.000 euros en ajudes a repartir entre 406 comparses
Les ajudes convocades per primera vegada en 2024 ascendeixen a 200.000 euros, amb una dotació de 500 euros per entitat, i ja es troben en fase de tramitació. Està previst que s’abonen entre finals de juny i principis de juliol. S’han presentat 406 comparses i filaes de 79 municipis de la província, incloent-hi la ciutat de València i 11 comarques.
Unes ajudes amb extraordinària acceptació
Enguix ha remarcat que “no ens equivocàrem quan decidírem ajudar eixes comparses que treballen molt dur i amb una gran il·lusió per protegir la nostra identitat i patrimoni”. També va explicar que el retard en la tramitació de les ajudes s’ha degut a la reorganització pressupostària derivada de la gestió d’urgència pels danys de la DANA.
Un suport institucional decidit
Per la seua banda, el president de la Diputació, Vicent Mompó, va destacar la importància de mantindre el suport a una de les festes més representatives de la província: “Després d’actuar d’urgència als municipis afectats, reactivem estes subvencions que donen vida als nostres pobles”.
Consulta més notícies sobre cultura festiva i ajudes públiques a la secció Cultura de TVDigitalOntinyent.com