19/09/2024 - 3:54
Més

Al voltant de 130 persones participaren en Bocairent i Agullent al programa de Senderisme

Altres notícies

La Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida, amb la col·laboració dels municipis i dels centres excursionistes de la comarca, han organitzat, per sext any consecutiu, el programa de Senderisme a la Vall d’Albaida 2013. Aquesta iniciativa turística mediambiental té com a escenari les serres que envolten la comarca. L’objectiu principal del programa de senderisme es donar a conéixer els nombrosos recursos ecològics, naturals, botànics i patrimonials, així com els espais singulars i zones naturals protegides que rodegen la Vall. Mitjançant aquest projecte la Mancomunitat vol oferir un turisme natural, ecològic i sostenible.

El president de l’ entitat, Juan A. Puchades Arce, ha manifestat “el senderisme és una modalitat turística ambiental responsable que consisteix en visitar àrees naturals amb la finalitat d’apreciar, respectar i valorar la flora i la fauna del nostre entorn”. Puchades ha insistit: “el senderisme contribueix a la conservació de medi, presenta baix impacte mediambiental e involucra a les poblacions de forma social, cultural i recreativa”.

“Nombrosos son els adeptes que es sumen a aquesta iniciativa turística que pretén desenvolupar activitats íntimament relacionades amb la natura”, ha conclòs el President.

El passat dissabte 28 de setembre, es varen concentrar al parc de l’estació de Bocairent 78 senderistes arribats de la comarca de la vall d’Albaida i comarques veïnes, per tal de realitzar l’ itinerari per la capçalera del riu Vinalopó. La ruta va descorre per bancals de vinya, pins, carrasques, masies, i el castell del Vinalopó fins arribar al riu; punt clau per a la industria papelera i textil del segle XVIII.

El passat diumenge 29 de setembre, es varen donar cita a l’ajuntament d’Agullent unes 50 persones  procedents de tots els racons de la nostra geografia per tal de realitzar la ruta per la serra d’Agullent: L’itinerari va començar des de l’ens cap al llavador, després van baixar al camí del cementeri, continuaren per la torreta fins la caseta els guardes. Desprès, van seguir pel camí el Cuco cap a la Penya Alta fins la font de la Marciana on van esmorzar. Desprès de reprendre forces van agafar el camí dels enginyers fins el pantà de Juan Vidal. Finalment van arribar de nou al cementeri i des ací a la font Jordana on va finalitzar la ruta de senderisme.

Dissabte 5 d’octubre : Llutxent

Realitzarem la ruta Lloma de la cova – Font del Rafal. A les 9h del matí inicien la ruta des de l’ajuntament i ens dirigim a la lloma de la cova, des d’alli, agafem el camí de Marxuquera que connecta amb la senda del Cap de l’Ase on esmorzarem i pel Pujol arribarem al corral de Pujol. Continuaren el recorregut fins arribar a la font del Rafal, poblat moris, seguirem la senda creuant els bancals d’oliveres i tornarem fins al punt d’inici. La longitud total és de 10 km i el temps aproximat és de 4 hores. Presenta una dificultat mitja y mereix la pena descobrir tots els indrets de Llutxent.

Diumenge 6 d’octubre : Benigànim

Realitzarem la ruta La Cresta de la Solana, a les 9h del matí des de l’ajuntament de Benigànim eixirem cap al convent de Sant Francesc, continuarem cap a la Font dels Frares, la Marmolera fins la Cresta. El camí de tornada serà per la casa Fortea fins arribar al municipi on finalitzarà la ruta de senderisme. La longitud total és de 10 km, el temps aproximat és de 4 hores i presenta una dificultat mitja.

Aquest cap de setmana, 4,5,6 d’octubre, el Departament de turisme de la Mancomunitat estarà present en la 8ª Fira comercial i gastronòmica de la Pobla del Duc on promocionarà no sols senderisme 2013 sinó tota l’oferta turística de la comarca.

- Advertisement -

Últimes notícies

La programació cultural de tardor d’Ontinyent inclou teatre amb Carlos Hipólito i música amb Pep Botifarra

La programació cultural de tardor d’Ontinyent promet ser una cita ineludible per a tots els amants de les arts...