La Nit Gran d’Ontinyent va reunir este dimarts 18 d’agost més de 1.300 persones a la Glorieta, en una de les activitats de Majors Actius incloses dins de la Setmana Gran dels Moros i Cristians. La xifra permet fer balanç d’una cita per a la qual l’Ajuntament havia modificat enguany el sistema d’accés al sopar amb l’objectiu de respondre a l’elevada demanda, tal com TVDO va avançar el passat mes de maig.
La vetlada va incloure l’espectacle musical «Divas Rebeldes» i un sopar popular en el qual van participar prop de 500 persones. La programació va convertir la Glorieta en un dels principals punts de trobada de la jornada festiva, especialment per al públic de més edat.
Del nou sistema de tiquets a prop de 500 persones al sopar
La dada de participació arriba després dels canvis introduïts enguany en l’organització de la Nit Gran. Davant les cues i l’alta demanda d’edicions anteriors, el programa Majors Actius va substituir la concentració de la venda de tiquets en una única jornada per un sistema de preinscripció i recollida escalonada.
A més, l’activitat es va plantejar sense un límit previ de places. El resultat final deixa prop de 500 participants en la part del sopar i una assistència global superior a les 1.300 persones al conjunt de la vetlada.
La regidora de Majors Actius, Inma López, ha destacat la resposta registrada i ha incidit en el caràcter de la cita com un espai de convivència dins de les Festes. Segons la regidora, la participació mostra l’interés de les persones majors per disposar també d’una programació pròpia durant els dies centrals dels Moros i Cristians.
Majors Actius arriba a Festes amb una elevada participació
La Nit Gran s’emmarca en una programació municipal que durant 2026 ha anat ampliant activitats i recursos. Precisament, dies abans de començar les Festes, una enquesta entre les persones usuàries de Majors Actius mostrava una elevada satisfacció amb les activitats, però també deixava demandes de més places i millores en alguns centres.
La Nit Gran trasllada eixa elevada demanda a un format diferent: una activitat oberta dins de la Setmana Gran, amb una assistència que va superar àmpliament el nombre de persones inscrites al sopar.
A la vetlada també van participar la vicepresidenta de la Diputació de València, Natàlia Enguix; la regidora de Fira, Festes i Tradicions, Àngels Muñoz, i diversos membres de la corporació municipal.
La Setmana Gran entra en els dies centrals
Amb la Nit Gran ja celebrada, la programació dels Moros i Cristians avança cap als actes de major afluència. Este dijous 20 d’agost tindrà lloc l’Entrada de Bandes, seguida a la nit pels Alardos, mentre que divendres arribarà l’Entrada Infantil i les Entrades Cristiana i Mora.



