Vicent Pla Vaello rebrà el Premi Cervino 2026 per la seua trajectòria en les Festes d’Ontinyent

La Societat de Festers del Santíssim Crist de l’Agonia ha concedit el Premi Cervino 2026 a Vicent Pla Vaello en reconeixement a una llarga trajectòria vinculada a les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent. El guardó serà entregat oficialment el pròxim 20 de juny.

Pla ha desenvolupat durant dècades diferents responsabilitats dins de la festa, tant des de la seua comparsa com des de la mateixa Societat de Festers.

D’ambaixador cristià a president de Festers

Una de les facetes més visibles de la seua trajectòria va arribar en 2011, quan va exercir com a Ambaixador Cristià.

Un any després es va incorporar a la Societat de Festers com a representant de la seua comparsa i va iniciar una etapa de dotze anys de treball dins de l’entitat.

Durant este període va assumir diferents funcions de responsabilitat. Entre elles, la secretaria de la gestora encapçalada per Paco Torró Párraga després de la crisi institucional de 2015.

Posteriorment va continuar com a secretari de la junta presidida per José Rafael Sanchis Vicedo fins a 2018 i acabaria assumint també la presidència de la Societat de Festers.

Un reconeixement al treball menys visible de la festa

El Premi Cervino és un dels reconeixements individuals més destacats de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent i posa habitualment el focus en persones amb una implicació continuada en la festa.

La trajectòria de Pla permet recordar que l’organització dels Moros i Cristians va molt més enllà dels actes de la Setmana Gran. Durant tot l’any hi ha tasques administratives, coordinació de comparses, gestió d’actes, patrimoni, música, seguretat i relacions institucionals.

El reconeixement de 2026 posa precisament en valor eixe treball acumulat i la seua participació en etapes complexes de la Societat de Festers.

L’entrega del premi al juny servirà com a primer gran acte de reconeixement abans que Ontinyent entre de ple en la preparació de les Festes d’agost.

- Advertisement -

Últimes notícies

L’Eset Ontinet debuta en Tercera FEB amb una victòria per 91-77 davant el Costera Sur

L’Eset Ontinet guanya 91-77 al Costera Sur en el debut en Tercera FEB, amb Joan Bosch com a jugador més valorat i Molina amb 22 punts.
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -