22/02/2025 - 19:28
Més

    Ens Uneix aconsegueix representació a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies

    Ens Uneix porta la veu del municipalisme a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies

    Jorge Rodríguez i Natalia Enguix qualifiquen de “dia històric” aconseguir representació i “fer valdre el que la ciutadania va votar en les últimes eleccions”.

    Representació històrica per als municipis independents

    La veu del municipalisme arriba a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) de la mà d’Ens Uneix i la Unió Municipalista. Aquest dimecres, durant l’assemblea de formació dels nous òrgans de govern d’aquesta entitat, s’ha confirmat la representació d’aquests col·lectius en l’organisme.

    L’assemblea, celebrada a l’Auditori Santiago Criolla de les Arts i les Ciències de València, ha reunit representants de 541 municipis. En ella, s’ha escollit a David García, alcalde de Nules i president de la Unió Municipalista, com a vicepresident de la FVMP; Toño Carratalá com a coordinador general de la Federació i Ricard Gallego com a representant a À Punt.

    Jorge Rodríguez: “És un dia històric per al municipalisme”

    L’alcalde d’Ontinyent i secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, ha destacat que “estem davant un dia històric perquè, per primera vegada, la federació tindrà una representació del municipalisme independent”. Rodríguez ha explicat que la incorporació d’Ens Uneix a la Unió Municipalista ha permés trencar el model de majories establit en la federació i garantir una representació justa.

    Un avanç per al municipalisme independent

    El president de la Unió Municipalista i nou vicepresident de la FVMP, David García, ha destacat que “no era de justícia que la tercera força política en nombre d’alcaldies de la Comunitat Valenciana no tinguera representació”. García ha insistit que aquest reconeixement és fruit de la proporció i representativitat obtinguda en les eleccions de 2023.

    Polèmica en la presa de possessió

    Durant el discurs de presa de possessió de la presidenta de la FVMP, Paqui Bartual, aquesta va fer referència a la moció de censura a Requena en termes que Ens Uneix va considerar inadequats. En senyal de rebuig, els representants d’Ens Uneix i la Unió Municipalista van abandonar l’auditori, qualificant el discurs de “fora de lloc i confrontatiu”.

    Per a més informació sobre política municipal, visita TV Digital Ontinyent.

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    Un calendari ple d’activitats marca el Mig Any Fester 2025 a Ontinyent

    El Mig Any Fester 2025 celebra el reconeixement internacional de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent Ontinyent comença l'any...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -