La Diputació inicia les obres de renovació de la travessia i el camí de circumval·lació d’Otos
La Diputació de València ha iniciat aquest dimarts les obres de renovació de la travesia i el camí de circumval·lació d’Otos, amb una inversió pròxima a un milió d’euros. Els treballs, coordinats per l’àrea de Carreteres que encapçala la vicepresidenta segona, Reme Mazzolari, formen part del conjunt de projectes aprovats en el Pla Obert de la legislatura actual, liderat per la vicepresidenta primera, Natàlia Enguix. Aquesta actuació s’inclou dins de la inversió global de 16 milions d’euros que la Diputació destina a la xarxa de carreteres de la Vall d’Albaida.
Les obres afecten la CV-616, accés principal a Otos des de la CV-60, i contemplen la rehabilitació del ferm, la incorporació d’asfalt imprés a la Plaça Llaurador i la reordenació de carrers com el Santíssim Crist i Sant Josep. L’objectiu principal és millorar la seguretat viària, prioritzant l’accessibilitat i l’espai per als vianants, i facilitant la convivència entre vehicles, bicicletes i persones amb mobilitat reduïda.
Una travessia més segura, accessible i integrada
Els treballs, que s’estendran al llarg de 900 metres, integraran la travessia en el teixit urbà amb calçada i voreres a nivell i diferents textures de paviment per a separar zones. Es millorarà la senyalització, el control de velocitat i es crearà un entorn més amable i segur per als vianants.
La diputada Reme Mazzolari ha destacat que “esta actuació permetrà una convivència real entre persones, vehicles i bicicletes, posant les persones en el centre de la mobilitat urbana”.
Otos, exemple de municipi actiu dins del Pla Obert
Amb només 440 habitants, Otos s’ha beneficiat de múltiples actuacions gràcies als plans de la Diputació. A més de les obres actuals, el Pla Obert quadriennal ha assignat 792.000 euros al municipi, 115.000 euros més que en la passada legislatura.
Entre les obres realitzades destaquen la renovació del cicle integral de l’aigua, l’adequació d’accessos a la zona esportiva, un punt de recàrrega per a vehicles elèctrics, la reforma dels vestuaris de la piscina, la millora del cementeri o la pavimentació de camins rurals.
El president de la Diputació, Vicent Mompó, ha subratllat que “volem que cada euro arribe als municipis i s’aprofite al màxim, especialment als més menuts, com és el cas d’Otos”.
Consulta més notícies d’infraestructures locals a la secció Vall d’Albaida de TVDigitalOntinyent.com