05/01/2026 - 11:04
Més

    Albaida manté el Campament dels Reis al Poliesportiu i deixa en l’aire la cavalcada

    ’Ajuntament d’Albaida ha informat de canvis i aclariments en la programació dels actes de Reis davant la previsió de pluja i l’oratge advers previst per a les pròximes hores. Tot i que els Reis Mags ja han arribat al municipi, alguns dels actes clau encara queden pendents de confirmació.

    El Campament de Reis, traslladat al Poliesportiu

    Segons ha confirmat el consistori, el Campament dels Reis Mags ja està muntat al Poliesportiu Municipal, on Ses Majestats faran nit la vesprada del 4 de gener i la matinada del 5 de gener.

    En concret, els horaris d’estada al Poliesportiu per a la recepció i organització dels regals són:

    • Dissabte 4 de gener: de 22:00 a 02:00 hores.
    • Diumenge 5 de gener: de 05:30 a 08:00 hores.

    Aquesta decisió s’ha pres per garantir la seguretat i el correcte desenvolupament dels actes davant la possibilitat de precipitacions.

    La cavalcada, pendent de decisió fins demà

    Un dels punts que continua en l’aire és la celebració de la cavalcada dels Reis Mags. Des de l’Ajuntament s’ha indicat que no es decidirà si es fa o no fins a demà al migdia, aproximadament cap a les 14:00 hores, en funció de com evolucione l’oratge.

    Fins eixe moment, el consistori manté obertes totes les opcions i demana a la ciutadania que estiga atenta a les comunicacions oficials.

    L’adoració canvia d’ubicació i es manté a les 18:00 h

    El que sí que està confirmat és que l’adoració al Xiquet Jesús, que habitualment es realitza a la plaça, es traslladarà a l’església. L’acte tindrà lloc a partir de les 18:00 hores, amb normalitat i sense variacions d’horari.

    A més, l’Ajuntament ha informat que hui, 4 de gener, es realitzaran els tocs del campanar a les 20:00 hores, un dels actes tradicionals previs a la Nit de Reis que es manté dins de la programació.

    Context comarcal: Ontinyent també adapta els actes de Reis

    La situació d’incertesa a Albaida no és un cas aïllat. A Ontinyent, l’Ajuntament i l’Associació Amics dels Reis Mags també han hagut de reorganitzar la programació dels actes de Reis, amb canvis en horaris, ubicacions i amb una Cavalcada de comiat que enguany es trasllada al matí del 6 de gener.

    Aquesta adaptació generalitzada respon a la previsió de pluja, baixada de temperatures i possible neu a l’interior, que afecta especialment l’interior de la província i la Vall d’Albaida durant els dies centrals de la festa.

    Des dels diferents ajuntaments es demana a la ciutadania que consulte els canals oficials abans d’assistir als actes, ja que les decisions definitives es prenen en funció de l’evolució de l’oratge.

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    00:52:44

    El Rei Baltasar connecta des de Geòrgia i confirma que res no aturarà l’arribada de Jacobo a la Costereta

    Ontinyent. – A poques hores per a l’inici dels actes centrals de la màgia nadalenca a la ciutat, el...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -
    Canviar configuració de cookies