La programació de Cultura de Barri 2026 ha finalitzat després d’una quinzena d’activitats celebrades durant el mes de juliol en diferents espais d’Ontinyent.
L’Ajuntament fa un balanç positiu de l’edició i assegura que la majoria de les convocatòries van omplir els espais previstos. El programa ha combinat música, teatre, projeccions a l’aire lliure, jazz, dansa i activitats organitzades amb la participació d’entitats culturals locals.
Les dos propostes amb major assistència, segons les xifres municipals, van ser la sarsuela de Les Arts Volant i el concert de les quatre societats musicals dedicat al centenari del Mestre José María Ferrero Pastor. Entre les dos haurien reunit més de 1.200 persones.
Quatre-centes persones en Les Arts Volant
La representació de Les Arts Volant es va celebrar l’11 de juliol al pàrquing de la Sala Gomis. La funció va reunir al voltant de 400 persones en un espai transformat temporalment en escenari líric a l’aire lliure.
«Notes d’este estiu són, sarsueles en el camió» va combinar música, teatre, dansa i humor a partir dels sainets valencians de principis del segle XX. La interpretació va anar a càrrec de cantants del Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts, amb acompanyament de piano.
L’actuació va patir canvis previs d’horari i ubicació, però finalment va completar l’aforament de cadires habilitat a l’exterior de la Sala Gomis. Esta dada ja va ser recollida per TVDO després de la representació i no correspon únicament al balanç posterior de la Regidoria de Cultura.
Més de 800 persones en el concert del Mestre Ferrero
L’altre gran punt de concentració de públic va ser el concert celebrat a l’esplanada de Tortosa i Delgado, amb la participació de la Societat Unió Artística Musical, l’Agrupació Musical Ontinyent, Tot per la Música i la Banda de la Vila.
Segons l’Ajuntament, l’actuació va reunir més de 800 persones. El concert es va dividir en tres parts dirigides per Jordi Soler, Álvaro Gómez i Juan Miguel Fayos, abans de la interpretació final conjunta.
La nit va culminar amb la marxa mora «Chimo», dirigida per Daniel Ferrero, fill del compositor. El concert es va convertir així en un dels actes centrals del centenari del naixement del Mestre Ferrero.
La resta del programa ha inclòs les actuacions de l’Estiu Musical, els concerts d’Ontijazz i les projeccions de Cultura a la Fresca, entre altres propostes. El model busca complementar la programació estable del Teatre Echegaray i la Sala Gomis amb activitats als carrers, places i parcs durant l’estiu.
El regidor de Cultura, Àlex Borrell, destaca especialment la resposta del públic i la col·laboració de les associacions. El balanç municipal, però, no facilita una xifra global d’assistència per a tota l’edició ni detalla el cost final del programa o la participació registrada en cadascuna de les activitats.
Amb el tancament de Cultura de Barri, la programació cultural d’Ontinyent entra ara en el calendari de la Setmana Gran de Moros i Cristians, que tornarà a concentrar bona part de l’activitat musical i festiva de la ciutat durant la segona quinzena d’agost.



