Ontinyent supera els 8,5 milions d’euros en el pressupost de 2026 destinat a Política per a les Persones
L’Ajuntament d’Ontinyent ha presentat aquest matí, al Centre Ocupacional José Antonio Bodoque, el pressupost 2026 de l’àrea de Política per a les Persones, unes comptes que reforcen l’“escut social” i que destinen més de 8,5 milions d’euros a les polítiques socials del municipi, el que representa el 14,6% del pressupost municipal.
El regidor d’Hisenda, Juan Pablo Úbeda, i la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, han detallat en roda de premsa les principals línies d’un pressupost que es fonamenta en quatre eixos: caràcter inversor, captació de recursos d’altres administracions, increment de les partides de manteniment i reforç de l’escut social.
Un terç del personal municipal treballa en Política per a les Persones
Úbeda ha destacat l’esforç municipal en matèria de personal, amb més de 17 milions d’euros (29% del pressupost total). Dins d’aquest capítol, el 31%, més de 5,5 milions d’euros, correspon al personal de l’àrea de Política per a les Persones. “Un de cada tres euros dedicats al personal municipal es destina a aquesta àrea”, remarcava el regidor.
També ha recordat que el pressupost incorpora ja el complement de carrera professional aprovat el setembre passat, amb una dotació superior al mig milió d’euros: “És un pas endavant en la dignificació del treball públic i en la millora del funcionament de l’administració”.
Increment històric del Servei d’Ajuda a Domicili
La regidora Paula Soler ha destacat l’increment del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD), que passa a comptar amb 1.270.000 euros, un 233% més que en 2025. “Aquest augment ens permet ampliar hores, professionalitzar el servei i adaptar-lo a cada realitat, arribant a més persones que necessiten una atenció continuada”.
La regidora subratllava que invertir en el SAD “és apostar per l’autonomia personal i perquè cada persona puga romandre a la seua llar el màxim temps possible”.
Construcció del nou centre INCLOUTEA i reforç del Centre Ocupacional
Soler també ha destacat l’aportació municipal al nou centre INCLOUTEA d’atenció al trastorn de l’espectre autista, actualment en execució. Ha qualificat el projecte com una “aposta valenta i pionera al territori”, possible gràcies a la subvenció de 300.000 euros de la Diputació de València.
Quant al Centre Ocupacional José Antonio Bodoque, que atén persones de tota la comarca, es destinaran 1.115.000 euros en 2026, i s’ha anunciat la seua ampliació amb un projecte redactat per l’arquitecte ontinyentí Alberto Bonastre. Les obres s’iniciaran a finals de 2026.
Reforç dels programes socials i convenis amb entitats
La regidora ha enumerat altres programes que reforcen l’àrea: Itinerari Viu, el Pla Corresponsables, cooperació internacional, el Centre de Dia (547.440 €), el Centre de Menors El Rogle (281.700 €), el SASEM i els convenis amb les associacions ADIEM i AFAO, que també experimenten increments.
Per a Soler, el desig del govern és que el pressupost “siga una eina real de transformació social”, avançant que en 2026 “continuarem treballant amb transparència i amb l’objectiu clar de millorar la vida de les persones”.


