L’Arrel alerta d’un possible abocament de la depuradora d’Aielo al riu Clariano

La Colla Ecologista l’Arrel ha alertat d’un possible vessament d’aigües contaminades procedent de la depuradora d’Aielo de Malferit que hauria afectat el riu Clariano durant la segona quinzena de juliol.

Els avisos es van produir després del gran incendi registrat l’11 de juliol en una planta de tractament i reciclatge de residus d’Aielo de Malferit. Segons ha explicat públicament L’Arrel, membres de l’entitat es van desplaçar en diferents ocasions fins a l’entorn de la depuradora per comprovar l’estat del riu. El col·lectiu assegura que va observar una afecció important sobre la fauna i la flora, no sols en el punt pròxim a l’abocament, sinó al llarg de diversos quilòmetres del llit del Clariano.

Mostres de la Confederació del Xúquer i el SEPRONA

L’entitat ecologista afirma que tant la Confederació Hidrogràfica del Xúquer com el SEPRONA van acudir a la zona i van prendre mostres per identificar l’origen del vessament i determinar si s’havien produït irregularitats en el tractament de les aigües.

En la seua comunicació, L’Arrel assenyala que ha tingut coneixement que durant dos dies la depuradora d’Aielo no hauria tractat correctament les aigües. El col·lectiu afegix que esta situació hauria tingut un caràcter puntual i que posteriorment la instal·lació hauria recuperat el funcionament habitual.

La Colla Ecologista demanarà a les administracions competents els resultats dels diferents paràmetres de qualitat de l’aigua corresponents a tot el mes de juliol. L’objectiu és conéixer si els abocaments van rebre el tractament adequat i quines mesures s’han adoptat després dels avisos.

El col·lectiu reclama també que les autoritats garantisquen que la zona afectada quede lliure de residus i que es faça un seguiment de l’evolució de la fauna, la vegetació i la qualitat de l’aigua per evitar que una situació semblant torne a repetir-se.

El possible impacte adquirix especial rellevància pel valor ambiental del sistema fluvial de la comarca. Un estudi realitzat amb participació de L’Arrel ja va constatar el retorn de la llúdriga al riu Clariano i la presència d’un centenar d’espècies animals als rius i espais fluvials analitzats de la Vall d’Albaida.

- Advertisement -

Últimes notícies

L’Orquestra Simfònica Caixa Ontinyent porta ‘Territori Simfònic’ a Utiel, Enguera i Sueca

L’Orquestra Simfònica Caixa Ontinyent continua Territori Simfònic amb concerts gratuïts a Utiel, Enguera i Sueca durant setembre.
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -