El Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat pretén introduir canvis en el model del còmput de la violència de gènere, comptabilitzant només les víctimes mortals i les que siguen hospitalitzades almenys 24 hores
Compromís a la Vall d’Albaida, ha presentat als pobles de la Vall on té representació, una moció en contra del nou model de còmput de la violència de gènere, començant per Ontinyent.
És per això que des de Compromís, entenem que resulten sorprenents, indignants i absolutament rebutjables (de ser certes) les informacions que apunten que el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat pretén introduir canvis en el model del còmput de la violència de gènere, comptabilitzant només les víctimes mortals i les que siguen hospitalitzades almenys 24 hores, tot i deixant fora de l’estadística oficial i, per tant, invisibilitzant-les, la resta de víctimes d’agressions, és a dir, la immensa majoria.
Per la seua banda, Joan Gilabert, portaveu comarcal, “al marge de la falta de sensibilitat que demostraria eixa mesura, el canvi de criteri pot suposar una minimització d’un problema social tan greu com la violència de gènere (tota) i qui sap si amb la disminució estadística oficial va aparellada un retall en els recursos d’assistència a les víctimes”.