Ximo Tébar va ser l’encarregat de clausurar el XV Festival Internacional de Guitarra Luys Milán, un encert que va superar amb escreix les expectatives que s’havien despertat amb la participació del reconegut guitarrista que es retrobava amb el públic ontinyentí després d’anys sense actuar en la ciutat.
Tébar va plantejar un concert exclusiu a mesura del festival distribuint-lo en tres parts, la primera la va dedicar a la guitarra de jazz tradicional interpretant en format de trio estàndards clàssics de Ellington, Jobim, Miles, Monk. La segona part la va dedicar a grans guitarristes del jazz com Joe Pass o Wes Montgomery, interpretant a guitarra sola passatges que mostraven diferents tècniques guitarrísticas dels mestres del gènere, i la tercera part se la va reservar per a interpretar la seua pròpia música i per a presentar el seu Son Mediterráneo i el seu nou disc “Soleo”. També va interpretar una sorprenent versió de l’Adagio del Concert d’Aranjuez de Joaquín Rodrigo que el públic va agrair amb un sonor aplaudiment.
Més enllà del seu mestratge com a guitarrista, el seu carisma i empatia natural en l’escenari va fer que el concert li semblara curt al nombrós públic que va omplir l’auditori i que va acabar participant i cantant a ritme de jazz.
El curs de guitarra va posar fi a la XV edició del certamen
Un any més, en el marc del Certamen Internacional de Guitarra Luys Milán, ha tingut lloc el taller “La guitarra com a recurs pedagògic en l’aula” en col·laboració amb la Fundació Universitària de la Vall d’Albaida, Ajuntament d’Ontinyent i Caixa Ontinyent. Segons indicava una alumna estudiant de magisteri en el Campus Ontinyent, el curs, impartit per Juan Vallet, diplomat en Magisteri musical, i Alfonso del Corral, autor de diferents llibres de referència en docència guitarrista, “ofereix recursos molt útils i pràctics per a utilitzar la guitarra com a eina docent”.
Font: AD Libitum