De 3 a 7 passa del bou

4

A Ontinyent ens encanta la festa i sóm concients que és dificil desvincular la diversió de la “festa” del Bou en corda, pero volem convidar tothom a fer un acte de reflexió individual, o bé amb les amistats i la família, i de pas boicotejar lʼacte de traure tres bous al carrer contra la seua voluntat, pel goig d’uns pocs que veuen en açò una mena de divertiment.
No és la nostra intenció que no es gaudisca dʼaquests dies, però ens agradaria que aquest cap de setmana, fins que no finalitzara la solta de bous, ningú no s’acostara al recorregut.

Un bou embolat i lligat amb corda, en un ambient estrany, fora del seu àmbit natural, no és un animal respectat. El patiment animal en aquest tipus de “festes” no és una opinió, és un fet. Hem de llevar-nos la bena col·lectiva que ens cega i impedeix de visualitzar el patiment de l’animal, ja que per molt que s’invisibilitze el maltractament animal aquest existeix.

No ens agrada que a Ontinyent es maltracten animals, i molt menys per diversió o negoci d’uns quants. Per això nosaltres diem NO a les festes amb animals i convidem a tothom a posicionar-se en contra d’aquest tipus de festejos. És hora d’apostar pel respecte i l’estima cap a tots els éssers vius.
Gràcies per participar, gràcies per reflexionar!!!

4 COMENTARIS

  1. Hola¡¡
    Muchos pueblos ya han descartando este tipo de evento, cada vez son más y como ontinyentina sería un orgullo que mi pueblo se sumara a estas iniciativas. La propuesta de Cassola sense Corda, me parece muy poco trabajada y bastante esteril.
    La gente que ya estamos concienciada, no vamos a ir, pero la gente que se junta por peñas y “collas” a comer esos días, luego van a ir al toro y a dónde sea, ya sabemos bien de que va esta fiesta. No es un día para pedirle a la gente que se quede en su casa, sino para ofrecer una alternativa atractiva para que después de comer vayan a otro sitio. Ni siquiera esta iniciativa podrá ser valorada estadísticamente, porque que van a hacer, preguntar casa por casa?. Muy mal Cassola sense Corda, muy decepcionanate¡¡¡¡ Habría que conseguir que en los coles y escoletes, no se celebrara esta barbaridad y hacer charlas en los institutos a lo largo del año. También dejar de subvencionar con dinero público estas cosas. Mi opinión respeto a esta “fiesta”, es que se puede divertir mucho sin maltrato animal, sin fomentar tanto consumo de alcohol sin sentido, sin acabar siendo un nido de acoso sexual para las chavalas.
    Soy Ontinyentina y no voy al “bou en corda”, porque respeto a los animales y se divertirme sin utilizarlos como payasos¡¡¡¡

    • Molt bé Nuria. Estem totalment d’acord amb tu que cal treballar a les escoletes, les escoles i els instituts (de fet, nosaltres ho hem fet). Ens ajudes?
      Per cert, la proposta no és quedar-se a casa, sinó no acostar-se al recorregut del bou. Cap problema amb dinar amb les amistats o la família i allargar l’àpat fins a poqueta nit.

      • Sigo vuestra página de faceboock regularmente, antes subíais fotos de asambleas y cositas que se preparaban. El año pasado yo iba a ir a vuestra fiesta y me hacía mucha ilusión, (nunca salgo ese fin de semana, ni a las carpas). Pero os veo con muy pocas ganas y ante un proyecto que genera tanta discrepancia, no se puede bajar los brazos. Si comes en un ámbito privado, puedes alargar la tertulia, pero si comes en un bar, no puedes estar allí hasta las siete de la tarde.
        Además, mucha gente dirá, que ni han visto al pobre animal, que han ido directamente a las carpas, y eso lo sabéis.
        Me gustaría mucho colaborar, pero vengo muy esporádicamente al pueblo y así es muy difícil.
        Estoy decepcionada, el año pasado se prepararon muchas actividades, incluso con niños, esperaba lo mismo este año.
        En fin, espero que este año os animéis y al próximo se haga una buena alternativa a la fiesta del maltrato al toro.

Comments are closed.