Totglobo-València Turisme torna a guanyar el Campionat d’Espanya d’Aerostació

L’equip Totglobo-València Turisme, liderat pel pilot bocairentí Blai Carbonell, s’ha proclamat campió d’Espanya d’Aerostació per segona vegada. El títol aconseguit a Haro dona també a l’equip la classificació directa per al Campionat d’Europa de 2027, que se celebrarà a Mallorca.

El resultat confirma la consolidació d’un projecte esportiu nascut a Bocairent i amb presència habitual en competicions estatals i internacionals.

Regularitat durant tota la competició

Els campionats d’aerostació no es decidixen en una única prova. Els pilots han d’afrontar diferents tasques de navegació i precisió condicionades pel vent i per les característiques de cada jornada.

La classificació final premia especialment la regularitat i la capacitat d’interpretar les condicions meteorològiques.

Totglobo-València Turisme va aconseguir mantindre’s entre els equips capdavanters durant les diferents proves fins a assegurar el primer lloc.

Classificació directa per a l’Europeu

El títol estatal incorpora un premi afegit: la classificació directa per al Campionat d’Europa que Mallorca acollirà en 2027.

Això permet començar a preparar amb temps una cita en què participaran alguns dels millors pilots europeus.

La trajectòria de Totglobo manté Bocairent vinculat a una disciplina esportiva poc habitual però amb una notable tradició al municipi.

L’activitat de globus aerostàtics també està associada a l’oferta turística de la zona, especialment als paisatges de la serra de Mariola i la Vall d’Albaida.

El segon títol estatal reforça així tant la trajectòria esportiva de Blai Carbonell com la projecció exterior de l’equip.

- Advertisement -

Últimes notícies

Noves normes de trànsit des d’octubre: així afecten conductors, motos, bicicletes i patinets a Ontinyent

Des de l’1 d’octubre de 2026 han canviat algunes de les normes que regulen com circulen cotxes, motocicletes, bicicletes...
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -