L’equip Totglobo-València Turisme, liderat pel pilot bocairentí Blai Carbonell, s’ha proclamat campió d’Espanya d’Aerostació per segona vegada. El títol aconseguit a Haro dona també a l’equip la classificació directa per al Campionat d’Europa de 2027, que se celebrarà a Mallorca.
El resultat confirma la consolidació d’un projecte esportiu nascut a Bocairent i amb presència habitual en competicions estatals i internacionals.
Regularitat durant tota la competició
Els campionats d’aerostació no es decidixen en una única prova. Els pilots han d’afrontar diferents tasques de navegació i precisió condicionades pel vent i per les característiques de cada jornada.
La classificació final premia especialment la regularitat i la capacitat d’interpretar les condicions meteorològiques.
Totglobo-València Turisme va aconseguir mantindre’s entre els equips capdavanters durant les diferents proves fins a assegurar el primer lloc.
Classificació directa per a l’Europeu
El títol estatal incorpora un premi afegit: la classificació directa per al Campionat d’Europa que Mallorca acollirà en 2027.
Això permet començar a preparar amb temps una cita en què participaran alguns dels millors pilots europeus.
La trajectòria de Totglobo manté Bocairent vinculat a una disciplina esportiva poc habitual però amb una notable tradició al municipi.
L’activitat de globus aerostàtics també està associada a l’oferta turística de la zona, especialment als paisatges de la serra de Mariola i la Vall d’Albaida.
El segon títol estatal reforça així tant la trajectòria esportiva de Blai Carbonell com la projecció exterior de l’equip.



