Bocairent celebrarà este cap de setmana els actes més multitudinaris de la Festa del Panellet, la commemoració que marca el mig any per als Moros i Cristians en honor a Sant Blai. La desfilada infantil del divendres 24 i la desfilada general del dissabte 25 centraran una programació iniciada el 12 de juliol i que continuarà fins al 3 d’agost.
El Panellet no és una incorporació recent al calendari local. Fa més d’una dècada, TVDO ja recollia esta celebració com l’equador de l’any fester de Bocairent, amb concerts de música festera, desfilades i activitats de germanor. L’edició de 2026 manté eixa estructura i obri el compte arrere per a les festes patronals del 5 al 10 de febrer de 2027.
La programació va començar amb l’homenatge a les festeres i festers que l’any que ve compliran 50 i 75 anys en actiu. La gala, celebrada a la plaça de bous, va incloure el 92é Concert de Música Festera, interpretat pel Grup de Xirimiters i Tabaleters l’Aljub.
Posteriorment, el 17 de juliol, es van inaugurar les exposicions i es van lliurar els premis dels concursos de fotografia i dibuix escolar de temàtica morocristiana.
Dos desfilades per tornar a omplir els carrers
La desfilada infantil començarà el divendres 24 de juliol a les 20.00 hores. La cita donarà protagonisme a les generacions més joves i servirà d’avantsala a l’acte principal del cap de setmana.
El dissabte 25, a partir de les 23.30 hores, tindrà lloc la desfilada general amb la participació de les nou filaes de Bocairent. Després del recorregut, la festa continuarà a la plaça de l’Ajuntament amb una discomòbil.
L’organització dels actes correspon a l’Associació de Festes de Moros i Cristians a Sant Blai. L’Ajuntament assumirà la discomòbil i els dispositius municipals de seguretat i neteja necessaris per a les jornades amb major afluència.
Esta distribució de responsabilitats diferencia el paper de l’entitat festera, que prepara i coordina la programació, del suport logístic i dels serveis públics que depenen del consistori.
Un sopar solidari i el repartiment dels panellets
La Festa del Panellet continuarà el dissabte 1 d’agost amb el sopar de germanor al parc de l’Estació. Enguany, la trobada incorporarà una rifa solidària a benefici del fester Jose Luis Puerto Asensio, conegut com a “Jup”.
El president de l’Associació de Festes, Damián Sanchis Tormo, ha destacat que el món fester vol contribuir amb esta iniciativa a facilitar la situació personal del fester. L’entitat no ha concretat en el comunicat més detalls sobre el problema que ha motivat l’acció solidària.
Els actes acabaran el dilluns 3 d’agost amb la missa a la Parròquia de l’Assumpció de Nostra Senyora i el tradicional repartiment de panellets. Este últim acte tancarà quatre caps de setmana de programació i deixarà oberta la fase d’organització de les festes patronals de febrer.
La regidora de Festes i Tradicions, Mar Sanchis Molina, considera que el Panellet manté presents els Moros i Cristians durant l’estiu. Més enllà del component festiu, la celebració funciona com un punt de transició entre l’edició anterior i la preparació de 2027, amb les filaes de nou al carrer i l’activitat organitzativa plenament en marxa.



