La música centra la nova edició de Cultura de Barri a Ontinyent

Ontinyent posa en marxa este divendres 26 de juny una nova edició de Cultura de Barri, la programació municipal que durant l’estiu trasllada concerts, projeccions, dansa i activitats familiars a places, parcs i espais públics de la ciutat. La proposta manté la línia d’apropar la cultura als barris, com ja va fer en l’edició de Cultura de Barri de 2025, però enguany incorpora un pes especial de la música i del Centenari del Mestre Ferrero.

La programació s’allargarà fins a finals de juliol i inclou una quinzena d’activitats gratuïtes amb la col·laboració de diverses entitats locals. El regidor de Cultura, Àlex Borrell, ha destacat que la iniciativa permet convertir els barris en “escenaris oberts” i reforçar la convivència durant els mesos d’estiu, alhora que posa en valor el treball de les associacions i formacions culturals d’Ontinyent.

El tret d’eixida arribarà amb el concert de la Intokables Big Band de l’Agrupació Musical d’Ontinyent al parc Pere IV, dins del cicle Estiu Musical. Al llarg de les pròximes setmanes, este cicle donarà protagonisme a diferents formacions de l’Agrupació Musical, com les bandes joves, la Banda Sènior, el Cor Aria i la banda simfònica, que oferirà un concert especial al Teatre Echegaray amb la participació del músic ontinyentí Rubén Simó.

El Centenari del Mestre Ferrero, cita central de l’estiu

Un dels moments més destacats arribarà el dissabte 25 de juliol amb el concert extraordinari de les tres bandes de música d’Ontinyent, dins dels actes del Centenari del Mestre Ferrero. L’esplanada Tortosa i Delgado acollirà una actuació conjunta amb més de 250 músics, en un espai singular entre el riu Clariano i la muralla.

El concert s’emmarca en l’Any Mestre Ferrero, declarat oficialment per Ontinyent per commemorar el centenari del naixement de José María Ferrero Pastor, autor de la marxa mora “Chimo”. TVDO ja va recollir l’inici d’esta commemoració quan Ontinyent va donar el tret d’eixida a l’Any Mestre Ferrero amb un acte obert al públic, dins d’un programa pensat per reivindicar el llegat musical del compositor.

La cita de Cultura de Barri tindrà una lectura especial perquè reunirà les tres bandes de la ciutat al voltant d’un repertori vinculat a la memòria musical d’Ontinyent. No serà només un concert més dins de l’agenda estival, sinó un dels actes de major càrrega simbòlica de l’any cultural.

Les Arts Volant i Ontijazz amplien l’agenda musical

La programació també inclou l’arribada de Les Arts Volant amb l’espectacle “Notes d’este estiu són, sarsueles en el camió”, previst per al dissabte 11 de juliol al pàrquing de la Sala Gomis, a les 21.00 hores. La proposta porta a Ontinyent una peça lírica inspirada en els sainets valencians de principis del segle XX, amb música del mestre José Serrano, humor, dansa i teatre.

Esta actuació ja havia estat avançada per TVDO en la informació sobre la gira de Les Arts Volant i la seua primera sarsuela dins d’este format itinerant. La incorporació a Cultura de Barri reforça la voluntat de portar propostes escèniques de gran format fora dels espais culturals habituals.

El jazz també tornarà a la plaça de la Concepció amb una nova edició d’Ontijazz, que celebrarà dos concerts els dies 23 i 30 de juliol. El festival s’ha consolidat com una de les cites musicals habituals del mes de juliol a Ontinyent, amb una trajectòria que TVDO ja va seguir en l’edició anterior, quan la plaça va tornar a vibrar amb Ontijazz i la Intokables Big Band.

Places, barris i cultura a la fresca

Més enllà dels grans concerts, Cultura de Barri manté activitats pensades per a diferents públics i espais de la ciutat. La plaça de Sant Domingo acollirà les projeccions dels documentals “Talaia” i “Balansiya”, dins del cicle Cultura a la Fresca. També hi haurà una ruta cultural dedicada al Mestre Ferrero organitzada per la Societat Unió Artística, una batalla de xarangues entre l’Agrupació Musical i La Gramola, i l’actuació del Grup de Danses d’Ontinyent a la plaça de Sant Roc.

La combinació d’activitats reforça una idea central del programa: traure la cultura al carrer i repartir-la per diferents barris, sense concentrar tota l’oferta en un únic espai. En un estiu marcat per la vida a l’aire lliure, la música i les activitats nocturnes tornen a funcionar com a punt de trobada per al veïnat d’Ontinyent i per a públic de localitats pròximes de la Vall d’Albaida.

Amb esta nova edició, Cultura de Barri consolida el seu paper dins de l’agenda estival de la ciutat. La música serà el fil conductor, però el programa també deixa espai per a la memòria local, la dansa tradicional, el cinema documental i la participació de les entitats que durant tot l’any sostenen bona part de la vida cultural d’Ontinyent.

- Advertisement -

Últimes notícies

Ontinyent intensifica el control del fem mentre reapareixen queixes pel calendari porta a porta

Tres mesos després de la implantació general del nou sistema de residus, el porta a porta d’Ontinyent entra en...
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -