Després de l’anunci de la nova edició d’Ontinyent Medieval i el Mig Any Fester, l’Ajuntament està ultimant estos dies el dispositiu municipal per coordinar els dos esdeveniments, que tornaran a convertir el centre històric en epicentre festiu durant tot el cap de setmana.
La regidora de Fira i Festes, Àngels Muñoz, ha coordinat una reunió preparatòria amb els regidors Juan Pablo Úbeda (Seguretat), Sayo Gandia (Sostenibilitat i Parcs i Jardins) i Jordi Vallés (Serveis Municipals), així com amb responsables de les forces i cossos de seguretat i tècnics municipals. L’objectiu: tindre a punt tots els detalls logístics i de seguretat.
Obertura divendres i afectacions des de dimarts
El mercat Ontinyent Medieval obrirà les portes divendres a les 18:00 hores i romandrà actiu fins a les 22:00 hores de diumenge, ocupant diversos carrers del centre històric. El muntatge començarà dies abans, amb restriccions progressives d’estacionament.
Des de les 14:00 hores del dimarts quedarà prohibit estacionar a la Plaça Major. Dimecres, a partir de les 08:00 hores, s’estendrà la prohibició als carrers Trinitat, Sant Pere, Església, Plaça de Sant Roc i Plaça de Sant Pere. També es limitarà parcialment l’estacionament al parking de Sant Jaume, reservat al veïnat de la Vila.
Dijous, des de les 08:00 hores, no es podrà estacionar a la Plaça de Baix, i divendres, des de les 07:00 hores, al parking del Regall. Des de la vesprada de dijous i fins la nit de diumenge el recinte del mercat quedarà tallat al trànsit.
La desfilada del Mig Any Fester
Pel que fa al Mig Any Fester, la desfilada comportarà també mesures específiques. Des de les 08:00 hores del dijous i fins l’acabament de l’acte quedarà prohibit estacionar, i des de les 10:00 hores no es podrà circular pels carrers Gomis i Maians fins la Plaça Major.
El dissabte, des de les 10:00 hores i fins la finalització de l’acte, no es podrà estacionar als carrers Alcalde Paco Montés, Dos de Maig —des de la Rotonda de Moros i Cristians fins a l’Hotel Kazar—, Gomis i Maians fins la Placeta Latonda. La desfilada està prevista a partir de les 17:30 hores pels carrers esmentats.
Des del consistori s’indica que tots els canvis i restriccions estaran degudament senyalitzats amb antelació per minimitzar les molèsties al veïnat i facilitar el desenvolupament d’un cap de setmana que, un any més, combinarà tradició festera i ambient medieval al cor de la ciutat.




