21/11/2025 - 2:12
Més

    El PSPV d’Ontinyent denuncia l’exclusió de l’oposició en les visites institucionals del govern local

    El PSPV d’Ontinyent denuncia l’opacitat del govern en les visites institucionals

    El Grup Municipal Socialista d’Ontinyent ha denunciat públicament la “manca de transparència” i el “bloqueig informatiu” que, segons afirmen, exerceix el govern municipal d’Ens Uneix en les visites oficials de responsables de la Generalitat i la Diputació. La crítica arriba després que, segons el grup socialista, siguen exclosos “de manera reiterada” d’aquestes trobades institucionals :contentReference[oaicite:1]{index=1}.

    El portaveu del PSPV, Jose Antonio Martínez, sosté que aquesta pràctica és “una estratègia deliberada per silenciar l’oposició i evitar que puguem contrastar de primera mà la informació que després es difon als mitjans”.

    Martínez afegeix que la manca de pluralitat “impedeix comprovar si els compromisos anunciats pel govern són reals, si es tradueixen en actuacions concretes o si es queden en declaracions propagandístiques”.

    Un conflicte sostingut en el temps

    Segons els socialistes, no es tracta d’un fet aïllat, sinó d’“una actitud mantinguda” malgrat haver-la denunciat en plens, mocions i comunicacions formals. El grup afirma que el govern local “continua negant la participació democràtica als grups que representem milers de veïns i veïnes d’Ontinyent”.

    Context recent: visites institucionals en debat

    La denúncia arriba en un moment marcat per la presència recurrent d’autoritats autonòmiques a Ontinyent, com la recent visita del conseller de Sanitat Marciano Gómez per anunciar l’avanç del nou hospital, una informació que es pot consultar ací:
    Hospital declarat de difícil cobertura.

    També en relació amb la sanitat, el PSPV ha criticat en els últims mesos el tancament temporal de cirurgia durant l’estiu:
    Crítiques del PSPV pel tancament de cirurgia.

    Pel seu costat, el govern d’Ens Uneix ha situat el nou hospital, la Facultat de Veterinària i l’educació com a prioritats estratègiques:
    Prioritats d’Ens Uneix.

    Els socialistes reclamen transparència i igualtat institucional

    El PSPV considera que aquestes exclusions vulneren els principis de transparència i bon govern que han de regir l’acció pública, i exigeixen que totes les visites de representants d’altres administracions siguen “obertes a tota la corporació municipal”, garantint tracte igualitari i accés a la informació.

    Governar no significa manipular l’agenda institucional per obtindre avantatge política. Ontinyent mereix transparència, no propaganda”, ha afirmat Martínez.

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    Compromís denuncia “repartiment a dit” en el Pla de Trinquets aprovat pel PP a la Diputació

    Compromís denuncia “repartiment a dit” del Pla de Trinquets al Ple de la Diputació Compromís ha denunciat al Ple de...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -
    Canviar configuració de cookies