Ricard Camarena serà reconegut a Ontinyent en els II Premis Vivir Sin Miedo d’ANIMA

ANIMA Associació Càncer Ontinyent concentrarà els dies 16 i 18 d’octubre dos de les seues principals activitats de sensibilització amb motiu del Dia Mundial del Càncer de Mama. La programació unirà la segona edició dels Premis Vivir Sin Miedo, que reconeixeran entre altres el cuiner valencià Ricard Camarena, i la matinal solidària TRIANIMA’T al parc Vicent Andrés Estellés.

Les activitats arriben en un moment en què la prevenció del càncer de mama també ha estat en el centre del debat sanitari local. El Ple d’Ontinyent va aprovar al setembre reclamar una unitat fixa de prevenció de càncer de mama, després de diverses informacions i iniciatives polítiques sobre el funcionament del cribratge. La proposta d’ANIMA se situa en un àmbit diferent, el de l’acompanyament, la sensibilització i el suport social a les persones afectades.

Ricard Camarena, el doctor Sayas i SOLC, entre els reconeguts

Els II Premis Vivir Sin Miedo tindran lloc el divendres 16 d’octubre, a les 19.30 hores, al Centre Cultural Caixa Ontinyent. Un dels principals protagonistes serà Ricard Camarena, cuiner valencià reconegut amb dos estreles Michelin, que assistirà personalment a Ontinyent per recollir el guardó.

ANIMA explica que el reconeixement no es limita a la seua trajectòria professional, sinó que posa l’accent en aspectes com l’autoexigència, el lideratge, la presa de decisions i la capacitat d’afrontar dificultats. L’entitat planteja els premis precisament com un reconeixement a persones i col·lectius que representen formes d’afrontar situacions complexes des del compromís i la superació.

La segona edició també reconeixerà el doctor Sayas, vinculat durant anys a la Unitat d’Hospitalització a Domicili del Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent, i l’associació SOLC, que treballa des de fa quasi tres dècades en l’acompanyament de persones afectades pel càncer a Alcoi i el seu entorn.

L’acte comptarà amb el patrocini de Guerola i serà presentat per Mariola Penadés, cofundadora d’ANIMA i directora general d’Investigació i Innovació de la Conselleria de Sanitat.

TRIANIMA’T prendrà el parc Vicent Andrés Estellés

La programació continuarà diumenge 18 d’octubre a partir de les 10.00 hores amb TRIANIMA’T, una matinal oberta a la ciutadania al parc Vicent Andrés Estellés. La primera activitat serà una sessió de ioga vinyasa dirigida per Laura Gandia, de la Clínica de Fisioteràpia IESIK.

Entre les 11.00 i les 13.00 hores hi haurà tallers de manualitats a càrrec dels preeducadors dels Júniors de Sant Josep, venda d’articles elaborats pel voluntariat d’ANIMA i participació del Centre Ocupacional José Antonio Bodoque. També està prevista una taula informativa del Club de Tir amb Arc sobre el programa Arc i Salut Fletxes Roses.

A les 11.30 hores començarà l’activitat «3.000 passos solidaris amb tu i per tu», mentre que a les 12.15 Paloma Gandia, de Masters Ballet, dirigirà una sessió d’aeròbic. La jornada acabarà a les 13.00 hores amb la lectura del manifest d’ANIMA.

Amb estes dos cites, l’associació combina el reconeixement públic amb activitats de carrer i participació comunitària, mantenint una línia de treball que a Ontinyent ha inclòs en els últims anys activitats culturals, divulgatives i solidàries. En 2025, per exemple, TV Digital Ontinyent ja va recollir la campanya «L’humor et transforma» impulsada per ANIMA amb motiu del Dia Internacional del Càncer.

- Advertisement -

Últimes notícies

Tralarà, Tendavins, Tresmés, L’Òptica de Paula i Foto Flash II, premiades per l’ús del valencià

Tralarà, Tendavins, Tresmés, L'Òptica de Paula i Foto Flash II reben els II Premis a l'Ús del Valencià d'Ontinyent.
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -