Ens Uneix enceta curs polític a Ontinyent amb projectes en educació, salut i mobilitat
Ontinyent | 8 de setembre de 2025
Ens Uneix ha presentat a Ontinyent el full de ruta per al curs polític 2025-26. L’alcalde Jorge Rodríguez i la vicepresidenta de la Diputació, Natàlia Enguix, han destacat que les prioritats passen per consolidar inversions en educació, reforçar l’atenció sanitària i social, i avançar en mobilitat sostenible a la Vall d’Albaida.
Educació i noves infraestructures
Rodríguez ha remarcat la continuïtat de les obres als centres educatius i la necessitat de mantindre el ritme d’inversions en infraestructures escolars. Segons ha dit, Ontinyent és “exemple de gestió” en matèria educativa i confia que les actuacions pendents permeten tancar un cicle de modernització dels col·legis i instituts.
En aquest àmbit, la ciutat ja ha vist com avançava la reforma dels jutjats, un projecte llargament reivindicat i que es troba en fase d’execució. La rehabilitació dels jutjats d’Ontinyent s’ha convertit en un símbol del nou impuls inversor que es pretén traslladar també a l’educació.
Salut i serveis socials
Enguix ha recordat que la sanitat continua sent una de les principals demandes ciutadanes. La pressió per aconseguir l’obertura de l’hospital d’Ontinyent a principis de 2026 serà una de les claus del curs polític. Paral·lelament, el reforç dels serveis socials es considera essencial per atendre col·lectius vulnerables i la gent gran.
La voluntat d’oferir una atenció més pròxima s’afegeix a la necessitat de coordinar esforços amb altres institucions. Aquest mateix model de col·laboració s’ha aplicat en qüestions ambientals, com en les actuacions per posar fi a les olors de la depuradora. L’Ajuntament i la Conselleria ja treballen conjuntament en aquest repte, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels veïns.
Mobilitat i sostenibilitat
Ontinyent mantindrà el transport urbà gratuït i es prepara per renovar la flota amb nous autobusos i marquesines intel·ligents. El consistori vol reforçar la mobilitat sostenible i fer més accessibles els desplaçaments quotidians dins la ciutat i cap als municipis veïns.
La Diputació de València ja ha anunciat finançament en aquest àmbit. Aquesta col·laboració institucional segueix la línia d’altres projectes recents, com l’aportació econòmica per a les festes. La Diputació ha destinat 100.000 euros a les festes de Moros i Cristians, un suport que també es traslladarà a la mobilitat.
Agenda municipalista
Enguix ha insistit que Ens Uneix actua com a veu del municipalisme a les institucions. Des de la Diputació s’han impulsat inversions per a Ontinyent i la comarca, i s’ha defensat la necessitat de reduir la barrera electoral per aconseguir un parlament més plural. La presència institucional també es reflecteix en esdeveniments com els Moros i Cristians, on la representació política ha estat notable. Diana Morant, Rebeca Torró i Pilar Bernabé han confirmat assistència a l’Entrada, reforçant així la visibilitat d’Ontinyent en l’agenda valenciana.