La nova passarel·la sobre el Clariano ja connecta el parc de les Mamàs Belgues amb el barri de Sant Josep
La ciutadania d’Ontinyent ja pot utilitzar la nova passarel·la per a vianants construïda sobre el riu Clariano, que connecta el parc de les Mamàs Belgues amb el barri de Sant Josep. La infraestructura, de 26 metres de llargària i 2 d’amplària, forma part del projecte de restauració fluvial impulsat per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), amb una inversió de més de 500.000 euros.
Durant la visita institucional, l’alcalde Jorge Rodríguez i el regidor de Territori, Óscar Borrell, destacaven el simbolisme d’aquesta connexió: “és un pas més per fer realitat un riu que uneix la ciutat en lloc de separar-la”, afirmava Rodríguez. La passarel·la s’ha dissenyat amb caràcter inundable i baranes desmuntables, pensades per retirar-se en cas de risc per crescuda del cabal.
Aquesta actuació s’emmarca en la transformació urbana i ambiental de l’entorn fluvial, on s’han invertit més de 7 milions d’euros procedents de diverses administracions per convertir una zona de risc en un espai verd de convivència. Entre altres accions, l’Ajuntament ha previst l’adquisició de tres edificis i quatre habitatges adjacents al parc, així com la compra de l’antiga fàbrica Pérez Moltó, per eliminar riscos i ampliar la zona pública. Aquestes operacions comptaran amb una subvenció de 250.000 € de la Generalitat Valenciana.
La nova passarel·la descansa sobre marcs de formigó de 6x2x2 metres i permet que, en cas de crescudes, l’aigua passe també per damunt sense danys. A més, enllaça amb un nou vial per a vianants fins a la zona verda del Molí Descals i el pàrquing situat entre els trinquets de Gomis i Maians, millorant l’accessibilitat i la mobilitat sostenible.
Segons Óscar Borrell, “amb aquesta passarel·la executada amb el suport de la CHX aconseguim la connexió física i simbòlica entre barris, entre persones, entre ciutat i natura”. Pel que fa a les obres, només resta finalitzar una part de l’enjardinament i retirar les mantes geotèxtils instal·lades per eliminar la canya comuna, una tasca prevista per a final d’estiu després del període de tractament