30/10/2025 - 0:26
Més

    L’artista ontinyentí “Ruk” pinta un mural de 200 m² que reflexiona sobre la diversitat i la tecnologia

    Rubén Cambra crea el mural “Mirall” al recinte firal d’Ontinyent dins la programació de la Tardor Jove

    Ontinyent – L’artista ontinyentí Rubén Cambra Donat, conegut com “Ruk”, ha culminat la creació del mural “Mirall”, una intervenció artística de grans dimensions al recinte firal d’Ontinyent. L’obra, de més de 200 m², ha sigut finançada per l’Ajuntament amb una subvenció al 50 % de la Vicepresidència 1ª i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Vivenda, i s’inclou dins la programació de la Tardor Jove impulsada per la Regidoria de Joventut.

    El mural es va presentar amb una matinal artística oberta a estudiants de batxillerat artístic i ESO, que van poder escoltar una xerrada de l’artista sobre el procés creatiu i participar en activitats vinculades a la intervenció.

    Un missatge de diversitat i convivència

    El regidor de Joventut, Àlex Borrell, destacava que “es tracta d’una activitat molt interessant dins la programació de la Tardor Jove, que hem pogut dur endavant gràcies al suport de la Generalitat Valenciana, que està fomentant projectes artístics relacionats amb la diversitat”.

    Borrell explicava que “vam comptar amb Ruk, un artista d’Ontinyent que ja està desenvolupant murals en molts indrets i que tenia molta il·lusió per fer-ne un així a la seua ciutat”.

    Per la seua banda, Rubén Cambra agraïa el suport institucional i detallava que “ha sigut un treball intens, amb una setmana i mitja de pintura i mesos de planificació. Hem utilitzat uns 300 quilos de pintura per cobrir una superfície de 50 metres de llarg”.

    “Mirall”, una reflexió sobre la tecnologia i la natura

    Sobre el significat de l’obra, Ruk explicava que “‘Mirall’ representa dos joves, un robotitzat i un altre humà, situats un davant de l’altre en un fons marí que simbolitza la simbiosi entre la tecnologia i la natura, i la diversitat en totes les seues formes. Sota l’aigua conviuen diferències de pell, de formes de ser i d’existir, que és precisament el missatge que volíem transmetre”.

    El mural, que ja pot visitar-se al recinte firal, ha sigut proposat per formar part del rànquing de millors murals del món del mes d’octubre dins de la plataforma internacional Street Art Cities.

    Amb aquesta acció, Ontinyent reforça la seua aposta per l’art urbà i la creativitat com a eina educativa i de convivència.

    ➡️ Més notícies d’Ontinyent

    ➡️ Consulta altres notícies de Cultura i Joventut

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    Els socialistes d’Ontinyent proposen la creació de la “Casa de les Dones” i un pla d’ocupació jove al pressupost municipal

    El PSPV-PSOE d’Ontinyent reclama més suport social i inversions prioritàries en el pressupost de 2026 Ontinyent – El grup municipal...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -
    Canviar configuració de cookies