05/05/2025 - 7:23
Més

    L’activista sordcega Sara Crespo oferirà una xerrada i taller de sensibilització a Ontinyent

    L’activista sordcega Sara Crespo oferirà una xerrada i taller de sensibilització a Ontinyent

    Ontinyent acollirà el proper dimarts 25 de març una activitat de sensibilització i visibilització sobre la sordceguesa, de la mà de l’activista i aventurera Sara Crespo Borrego. Aquesta iniciativa està dirigida a l’alumnat de l’IES Pou Clar i té com a objectiu fomentar el coneixement i la inclusió de les persones sordcegues en la societat.

    Sara Crespo, diplomada en Magisteri i activista per la inclusió de les persones amb discapacitat, viatja per tota Espanya amb la seua autocaravana i la seua gossa d’assistència, Kalish, impartint xerrades i tallers. La seua trajectòria l’ha portada a treballar en projectes internacionals i a rebre diversos reconeixements per la seua tasca en la inclusió social de persones amb discapacitat.

    Xerrada i taller de mediació comunicativa

    Durant la seua visita a Ontinyent, Crespo oferirà una xerrada de sensibilització per a l’alumnat del centre, centrada en la comunicació amb persones sordcegues, la percepció de l’entorn i la importància de la seua inclusió en la societat.

    A més, es durà a terme un taller específic per a l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau Superior de Mediació Comunicativa, on es treballaran estratègies per facilitar la interacció i la comprensió de persones amb dificultats en la comunicació, llenguatge i parla. Aquest cicle formatiu, encara poc conegut, té un paper clau en l’atenció a persones amb diversitat funcional, com persones amb TEA, esclerosi múltiple, paràlisi cerebral, entre altres.

    Un compromís amb la inclusió i la sensibilització

    El regidor d’Educació de l’Ajuntament d’Ontinyent, Ferran Gandia, ha destacat la importància d’apropar aquest tipus d’experiències a l’alumnat perquè coneguen de primera mà la realitat de les persones sordcegues i el paper essencial de la Mediació Comunicativa.

    “Aquesta iniciativa no només sensibilitza sobre la importància de la inclusió, sinó que també dóna a conèixer les eixides professionals d’un cicle formatiu amb una gran projecció en àmbits com l’educatiu, sanitari o fins i tot esdeveniments culturals i socials. A més, iniciatives com aquesta ajuden a crear una societat més conscient i empàtica amb les realitats de les persones amb discapacitat, posant en valor el seu dret a la plena participació social”, remarcava Gandia.

    Una aposta d’Ontinyent per la inclusió

    Ontinyent reafirma una vegada més el seu compromís amb la inclusió i el suport a les persones amb discapacitat. Aquesta activitat de sensibilització s’afegeix a altres iniciatives educatives i socials impulsades per l’ajuntament per fomentar la igualtat i la diversitat.

    Per a més informació sobre activitats d’inclusió a Ontinyent, pots consultar altres notícies relacionades a TVDigitalOntinyent.

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    La Generalitat comença la restauració de l’edifici judicial històric d’Ontinyent

    Ontinyent celebra l’inici de la rehabilitació de la façana dels jutjats després de huit anys d’espera La Conselleria de Justícia...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -
    Canviar configuració de cookies