16/12/2025 - 14:13
Més

    Cinc estudis d’arquitectura opten a dissenyar la reforma de l’emblemàtica Plaça de la Concepció

    El concurs organitzat per l’Ajuntament d’Ontinyent per a triar qui dissenyarà la remodelació urbanística de Plaça de la Concepció d’Ontinyent ha rebut cinc ofertes, tres d’elles presentades com una unió temporal d’empreses d’arquitectura i enginyeria. Els treballs per a la redacció del projecte i la direcció d’obres de reforma de la cèntrica plaça ontinyentina van eixir a licitació per un import total de 125.840 euros.

    Les ofertes han estat presentades per Oficina Técnica, SL; UTE A-Ingenio Research and Consulting, SL-Falcubo Arquitectyra FLP-Servicio de Infeniería, SL; Tomás Llavador Arquitectos e Ingenieros, SA; UTE Daia Arquitectes SLP-Ains Ingenieros Consultores, SL, así como la UTE Xúquer Viu-Arquing, SL, Valnur Servicios de Ingeniería, SL.

    Durant les properes setmanes, l’Oficina Tècnica farà els preceptius informes, que després seran valorats per la Mesa de Contractació per a l’adjudicació definitiva del contracte a una de les cinc ofertes. Cal recordar que la reforma integral que va a fer-se a la Plaça de la Concepció preveu donar major protagonisme als vianants i convertir aquest en un espai diàfan més confortable, flexible i polivalent, amb característiques semblants a les de la Plaça de Sant Domingo. Les obres en sí tindran un cost que s’estima que estarà al voltant dels 2 milions d’euros, tot i que per a dur-la a terme es comptarà amb ajudes com l’aprovada al Pla d’Inversions de la Diputació de València 2020-2021, que ascendeix a 588.000 euros.

    El regidor de Territori, Joan Sanchis, recordava que l’actuació ha de respectar el valor històric de la plaça, creant un espai accessible, inclusiu i funcionalment actiu, que es puga utilitzar per ubicar temporalment instal·lacions provisionals per a concerts, fires, atraccions o mercats ambulants, donant un major valor als elements vegetals, i prioritzant la mobilitat per als vianants sobre el trànsit rodat.

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    AEMET activa l’avís roig per pluges que poden afectar la Vall d’Albaida

    L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat un avís de nivell roig per pluges intenses que, tot i estar...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -
    Canviar configuració de cookies