Els pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouen un milió d’euros per a la implantació de Veterinària a Ontinyent
El Grau en Veterinària al Campus Universitari d’Ontinyent fa un pas endavant amb l’assignació d’1 milió d’euros en els pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 2025. Aquesta inversió permetrà iniciar la redacció dels projectes de construcció de la futura facultat, que es convertirà en l’única oferta pública d’aquesta titulació a la Comunitat Valenciana.
Aquesta partida econòmica dona continuïtat al protocol d’intencions signat recentment entre la Generalitat, l’Ajuntament d’Ontinyent, la Universitat de València, Caixa Ontinyent i la Fundació Universitària Campus Ontinyent.
Un projecte estratègic per a Ontinyent
L’alcalde Jorge Rodríguez ha destacat que aquesta inversió “és essencial per a posar en marxa el projecte”, ja que permetrà a la Universitat de València iniciar la redacció tècnica dels projectes i la definició de la ubicació i modificacions urbanístiques necessàries.
El projecte preveu la construcció d’un hospital veterinari, un hospital virtual i diversos laboratoris especialitzats en una superfície de 14.000 m². La inversió total estimada és de quasi 50 milions d’euros. Més informació a: El campus d’Ontinyent tindrà el primer grau públic de Veterinària.
Infografia: Dades clau del projecte
Impacte educatiu i econòmic
Rodríguez ha subratllat que “la implantació de Veterinària no només reforça la posició d’Ontinyent al mapa acadèmic, sinó que també amplia les oportunitats per als joves de la ciutat i de tota la comarca”. Segons l’alcalde, la presència del campus ha facilitat l’accés a estudis superiors, reduint despeses familiars i millorant la qualificació dels ciutadans.
Consolidació del Llombo com a barri universitari
El Campus d’Ontinyent ha anat creixent amb titulacions com Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, Infermeria i el Màster en Psicologia General Sanitària, amb la col·laboració de Caixa Ontinyent. La nova Facultat de Veterinària suposarà una consolidació del barri del Llombo com a pol educatiu i científic.
L’Ajuntament reafirma així la seua aposta per l’educació com a eix estratègic del desenvolupament d’Ontinyent i la seua comarca.