El conjunt escultòric s’ubicarà en un espai integrat amb l’entorn urbà que encara s’ha de determinar després de descartar-se per la Conselleria la rotonda de l’hospital
El Director General d’Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge, Vicente Dómine, ha confirmat hui a l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, que la Conselleria d’Infrastructures i Transport de la Generalitat Valenciana assumirà íntegrament el cost de l’escultura del 350 Aniversari de la Puríssima.
Jorge Rodríguez ha agraït l’interès mostrat per Vicente Dómine “que ens va rebre amb rapidesa i que ara ens dona una resposta afirmativa a una col·laboració que ens ajudarà a engrandir encara més un esdeveniment tan important com és el 350 aniversari de les Festes en honor a la Patrona”, destacava el primer edil. L’obra, realitzada per l’escultor ontinyentí Ricardo Morales, del grup Font d’Art, representarà diversos elements relacionats amb estes festes, tals com el Cant dels Angelets, el Bou en Corda o els Gegants i Cabets, entre d’altres.
Tot i que en un principi es va plantejar que l’escultura s’ubicara a la rotonda que ordenarà la circulació del pont de Sant Vicent, al futur hospital, i a la carretera que uneix Ontinyent amb l’autovia, el Director General d’Obres Públiques plantejava a l’Alcalde d’Ontinyent l’interès d’ubicar-la a un lloc més tranquil “on puga ser gaudit més de prop per la ciutadania”, i que conforme amb el seu entorn una mena de “postal” de la ciutat, una nova ubicació que ara serà estudiada pel Govern d’Ontinyent
En conèixer la notícia, el President de l’Associació de Festes de la Puríssima, Manuel Penadés, tenia paraules d’agraïment per la implicació de la Direcció General i pel treball realitzat per part de l’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, al qual felicitava “per la seua predisposició a treballar junts i en positiu amb l’associació, ja que és així com s’aconsegueixen les coses”. Penadés mostrava la seua satisfacció per la consecució d’un projecte que deixarà constància física d’aquest aniversari, i que retrà homenatge a la Patrona d’Ontinyent “amb un monument que tots els ontinyentins sentiran com a propi pel que és i el que representa”, destacava.