El Palau dels Barons de Santa Bàrbara d’Ontinyent acull, del 14 de febrer a l’1 de març, l’exposició fotogràfica titulada “Història dels Moros Berberiscos”. Aquesta mostra reuneix una col·lecció de fotografies i documents històrics que permeten conèixer en profunditat la trajectòria de la comparsa Moros Berberiscos en els seus 100 anys d’existència.
Un segle de tradició i cultura
Fundada l’any 1920, la comparsa Moros Berberiscos forma part del patrimoni cultural d’Ontinyent i de les Festes de Moros i Cristians. Aquesta agrupació va sorgir com una de les primeres formacions del bàndol moro, amb una vestimenta inspirada en la indumentària del nord d’Àfrica. Al llarg de les dècades, la comparsa ha evolucionat, introduint novetats tant en les seues filaes com en els actes en què participa.
La inauguració de l’exposició tindrà lloc el divendres 14 de febrer a les 20:00 hores. Les visites es podran realitzar de dilluns a divendres, de 10:00 a 13:30 hores, i de dimarts a dissabte, de 18:00 a 21:00 hores. El Palau dels Barons de Santa Bàrbara, situat al carrer Maians, 26, serà el punt de trobada per a les persones interessades a descobrir aquesta mostra històrica.
Una mirada cap al futur
Aquest centenari coincideix amb el reconeixement de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent com a Festa d’Interès Turístic Internacional. L’exposició posa en relleu el valor cultural d’aquestes celebracions i el paper que la comparsa Moros Berberiscos ha jugat en la seva consolidació com un referent local.