13/01/2026 - 6:32
Més

    Mon Mas obri la nova edició de “Llegint creixem” amb activitats per a menuts i adults

    “Llegint creixem” torna a les biblioteques d’Ontinyent amb contacontes i un taller inclusiu de Mon Mas

    El pròxim dimarts 1 d’abril arranca una nova edició de “Llegint creixem”, el programa d’animació lectora impulsat per la Regidoria de Biblioteques de l’Ajuntament d’Ontinyent, amb activitats orientades a públics diversos i amb un enfocament inclusiu. El regidor Nico Calabuig ha destacat que aquesta edició incorpora novetats que amplien l’abast de les propostes i treballen aspectes com la salut mental, amb la col·laboració de la reconeguda contaire local Almudena Francés.

    Un taller de reflexió a Sant Rafel i contes per als menuts a Sant Josep

    La jornada inaugural comptarà amb dues activitats a càrrec de la narradora oral Mon Mas. A les 16:00 h, a l’Agència de Lectura de Sant Rafel, tindrà lloc el taller “Paraules de paper: el que no es veu”, destinat a famílies, professorat, professionals i usuaris de serveis socials i salut mental, però obert a tothom. Aquest taller combina art, filosofia i literatura per fomentar la reflexió crítica i el diàleg a partir dels llibres.

    A les 18:00 h, la Biblioteca de Sant Josep acollirà una sessió de contes per a xiquetes i xiquets a partir de 5 anys, amb la narració “Quan hi havia gegants”. Mon Mas oferirà una sessió plena de creativitat amb personatges com el Gegant de Tres Caps, el Pare Janàs o en Sotraga-muntanyes.

    Una aposta estable i en creixement per a la lectura pública

    Segons Calabuig, “volem consolidar ‘Llegint creixem’ com una programació estable a les biblioteques públiques d’Ontinyent, i per això treballem amb figures com Almudena Francés per obrir-lo a més públics i reforçar el valor educatiu, lúdic i social dels llibres”.

    La programació completa del programa es donarà a conéixer en les pròximes setmanes a través de les biblioteques municipals.

    Sobre Mon Mas

    Mon Mas és treballadora social de formació i narradora oral de professió des de 2006. Ha desenvolupat la seua trajectòria en biblioteques, hospitals, escoles i festivals d’arreu de Catalunya i altres comunitats. Forma part de projectes com AFANOC i ANIN per a l’acompanyament de xiquets en planta d’oncologia, i ha creat iniciatives de reflexió juvenil com “Debat a Bat”. La seua obra combina humor, expressió corporal i àlbums il·lustrats per generar experiències de lectura transformadores.

    Consulta altres iniciatives educatives i culturals com la visita de Sara Crespo a l’IES Pou Clar o la programació musical de la ciutat.

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    La plaça de la Coronació acull una concentració convocada per COESPE en defensa dels serveis públics

    La plaça de la Coronació (Barranquet) d’Ontinyent ha acollit este dilluns 12 de gener una nova concentració en defensa...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -
    Canviar configuració de cookies