Gerard Verger Quartet tanca este dijous el XVIII Ontijazz d’Ontinyent

El XVIII Festival Ontijazz d’Ontinyent celebrarà este dijous 30 de juliol la seua segona i última actuació amb el concert de Gerard Verger Quartet. La cita començarà a les 22.30 hores a la plaça de la Concepció.

L’actuació tancarà una edició plantejada com un recorregut per diferents formes d’entendre i fusionar el jazz. El primer concert, celebrat el passat 23 de juliol, va estar protagonitzat per Kind of Metal i la seua combinació de jazz i heavy metal.

El festival està organitzat per l’acadèmia Ad Libitum amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ontinyent i forma part de la programació municipal Cultura de Barri.

Una relectura dels grans estàndards del jazz

El quartet està liderat pel saxofonista Gerard Verger i es completa amb David Garsizki a la guitarra, Edu Olmedo a la bateria i Rubén Martí al contrabaix.

La formació oferirà un repertori construït a partir de grans estàndards del jazz, reinterpretats amb influències del latin jazz, la bossa nova, el pop i el rock. La proposta mantindrà una base jazzística, però buscarà noves sonoritats a través de ritmes i llenguatges procedents d’altres gèneres.

El concert arriba després d’una setmana amb una intensa activitat cultural a Ontinyent, en què el primer Ontijazz va compartir programació amb el concert del Centenari del Mestre Ferrero i l’actuació del Grup de Danses.

El regidor de Cultura, Àlex Borrell, ha destacat la resposta obtinguda pel primer concert i ha convidat veïnat i visitants a assistir a la cloenda. L’actuació de dijous encara està pendent de celebrar-se i l’organització no ha comunicat canvis en l’horari ni en l’espai previst.

Cinc establiments preparen les terrasses

Com en la primera jornada, els establiments Roma, Wait, Taulell, Orishas i Maybe adaptaran les seues terrasses per facilitar el seguiment del concert i oferiran les seues propostes gastronòmiques.

L’organització recomana reservar amb antelació directament als locals, especialment per a les taules situades en les zones més pròximes a l’escenari.

La combinació de música i restauració forma part de la identitat d’un festival que suma divuit edicions. En 2025, Ontijazz va tornar a reunir actuacions a la plaça de la Concepció amb Latin Swing i Intocables Big Band.

Gerard Verger Quartet posarà este dijous el punt final a l’edició de 2026, després de dos concerts que han presentat aproximacions molt diferents al jazz: la fusió amb el heavy metal de la primera nit i la relectura dels estàndards des del latin jazz, la bossa nova, el pop i el rock en la cloenda.

- Advertisement -

Últimes notícies

Ontinyent acull divendres l’acte «Activistes 2027» del PSPV de la Vall d’Albaida

Ontinyent acull divendres l’acte «Activistes 2027» del PSPV de la Vall d’Albaida
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -