17/01/2026 - 14:13
Més

    Benigànim i la Pobla del Duc estaran unides per una via ciclopeatonal de més de 3,4 km

    La Diputació de València ha aprovat una subvenció en espècie valorada en 830.000 euros per a la creació d’una via ciclopeatonal que unirà Benigànim i la Pobla del Duc, mitjançant la recuperació d’un tram de l’antiga carretera CV-611A.

    L’actuació permetrà establir una connexió no motoritzada entre els dos municipis de la Vall d’Albaida a través d’un itinerari de més de 3,4 quilòmetres, que discorrerà també pel terme municipal de Quatretonda.

    Reutilització d’una infraestructura en desús

    El projecte es basa en la reutilització de la plataforma existent de l’antiga CV-611A, que va deixar de ser via principal amb la posada en funcionament del nou traçat. D’aquesta manera, la intervenció evita noves afeccions al territori i posa en valor una infraestructura pública ja existent, integrant-la en el paisatge agrícola i natural de la comarca.

    L’objectiu principal és fomentar una mobilitat sostenible, respectuosa amb el medi ambient i orientada a promoure hàbits de vida saludables, tant per a desplaçaments quotidians com per a usos esportius i recreatius.

    Una alternativa segura al vehicle privat

    La nova via permetrà desplaçaments a peu o amb bicicleta entre Benigànim i la Pobla del Duc, reduint la dependència del vehicle privat i oferint una alternativa segura per a les persones que ja utilitzen aquest traçat amb finalitats esportives.

    A més, l’itinerari reforçarà la connexió social i funcional entre poblacions veïnes, facilitant el contacte i la convivència mitjançant un eix no motoritzat que vertebra el territori.

    Una aposta per una mobilitat més humana

    La diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, ha destacat que “este projecte reflectix una manera diferent d’entendre les infraestructures, on no sols parlem d’asfalt, sinó de persones, salut i cohesió territorial”.

    Segons ha remarcat, la iniciativa “recupera un camí públic per a posar-lo al servici d’una mobilitat més sostenible i segura, al mateix temps que connecta municipis veïns i reforça els llaços entre els seus habitants”.

    Mazzolari ha assenyalat també que “este tipus de vies contribuïxen a vertebrar la província des d’una lògica més humana, afavorint desplaçaments quotidians sense emissions i promovent l’ús responsable de l’espai públic, especialment en entorns rurals”.

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    El PSOE d’Ontinyent critica les formes de l’alcalde i denuncia descoordinació municipal en un ple

    El PSOE d’Ontinyent lamenta les formes de l’alcalde i denuncia descoordinació municipal al ple El Grup Municipal Socialista d’Ontinyent ha...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -
    Canviar configuració de cookies