La Guàrdia Civil d’Ontinyent deté un home per una sèrie de robatoris amb força a cases de la Vall d’Albaida i l’Alcoià
Ontinyent | 15 d’octubre de 2025 – La Guàrdia Civil ha detingut un home de 43 anys i ha investigat tres més per la comissió de nombrosos robatoris amb força en habitatges de Bocairent, Ontinyent, Banyeres de Mariola i Alfafara. Els fets s’investigaven des del mes de maig.
Segons la informació facilitada per la Comandància de València, el principal autor actuava durant la nit, desplaçant-se camp a través per evitar ser detectat, i forçava finestres o portes per accedir a vivendes habitades i segones residències. En alguns casos, també robava els vehicles que hi havia dins les parcel·les per vendre’ls posteriorment.
Els agents van aconseguir identificar-lo després del visionat de càmeres de seguretat i d’una inspecció tècnica ocular en la qual es van trobar empremtes digitals de l’autor, que fins i tot va arribar a pernoctar en una de les cases afectades.
Durant la investigació, es va comprovar que altres tres persones, veïnes de Gandia i Ontinyent, haurien ajudat el detingut traslladant un dels vehicles sostrets a la perifèria de València i venent-lo després suplantant la identitat del propietari.
El detingut, de nacionalitat espanyola, ja es trobava ingressat en el centre penitenciari de Picassent per altres delictes. Els investigats, també espanyols, tenen entre 31 i 45 anys.
Se’ls atribueixen 10 delictes de robatori amb força, 2 de robatori o furt d’ús de vehicle a motor, un delicte d’estafa i 2 d’usurpació d’estat civil.
En total, la Guàrdia Civil ha recuperat dos vehicles robats i diverses ferramentes amb un valor conjunt de 27.000 €. La investigació ha sigut desenvolupada per agents de la Guàrdia Civil d’Ontinyent, i les diligències han sigut trameses als jutjats d’Ontinyent i Alcoi.
Investigació coordinada des d’Ontinyent
Segons fonts de la mateixa Guàrdia Civil, les actuacions formen part del dispositiu de prevenció de robatoris en zones rurals i segones residències, com ja va ocórrer en altres operacions recents a la comarca (vegeu ací una notícia relacionada).
Amb aquesta detenció, el cos reforça la seua presència a la zona i recorda la importància de denunciar qualsevol activitat sospitosa o moviment estrany a les urbanitzacions i disseminats.
📞 Per a més informació, es pot contactar amb l’Oficina Perifèrica de Comunicació de la Guàrdia Civil de València al telèfon 96 317 23 85.