Nou episodi de tensió entre Compromís i Ens Uneix per la subvenció de Memòria Democràtica denegada a Ontinyent
El conflicte entre Compromís i Ens Uneix per les subvencions de la Diputació suma un nou capítol amb la polèmica al voltant d’una ajuda de Memòria Democràtica denegada a Ontinyent.
Després que Compromís per Ontinyent criticara públicament la denegació de la subvenció, acusant el govern local de presentar un projecte que no s’ajustava a la convocatòria, Ens Uneix ha respost acusant-los de generar una “cortina de fum” i de “crispar i intoxicar deliberadament”.
Resposta d’Ens Uneix: defensa tècnica i inversions destacades
Segons Ens Uneix, el projecte ha sigut rebutjat per “motius estrictament tècnics” i lamenten que Compromís aprofite la situació per desacreditar el govern municipal i la gestió provincial. En el seu comunicat, remarquen que mentre Compromís denuncia esta subvenció, ha sigut incapaç de donar suport a un paquet de 692.400 euros en ajudes per a Ontinyent i la comarca, que inclouen:
- Millores al barri de Poble Nou
- Nou magatzem d’obres municipals
- Renovació de l’Estadi El Clariano
- Suport al comerç local
- Infraestructures a Beniatjar, Montixelvo, l’Olleria i Castelló de Rugat
Crítiques al “clientelisme” i reivindicació de gestió rigorosa
Ens Uneix assegura que no cauran en el “clientelisme ni en el ‘xanxullo’” i defensen que no es poden atorgar subvencions si el projecte no compleix els requisits tècnics. Consideren que les acusacions de Compromís responen a una estratègia partidista “per no reconéixer que la gestió d’Ontinyent avança com mai abans”.
Context: una escalada política entre les dues formacions
Aquesta nova disputa arriba poc després del debat sobre el Pla Econòmic Financer d’Ontinyent, on també es van encreuar acusacions entre Compromís i Ens Uneix per les ajudes provinents de la Diputació de València.
La confrontació política es manté viva i en augment, evidenciant una forta tensió institucional i comunicativa entre ambdues forces, tant a l’àmbit municipal com al provincial.
Pots consultar la versió de Compromís per a conéixer l’altra cara de la polèmica.
Segueix tota l’actualitat política d’Ontinyent a la secció de Política.