Textilhogar 2025 reforça la presència internacional del tèxtil valencià des d’Ontinyent

Textilhogar 2025 reforça la projecció internacional de les empreses tèxtils

Ontinyent, 16 de maig de 2025. La fira Textilhogar – Home Textiles Premium prepara la seua edició de 2025 amb una aposta clara per la internacionalització i el suport a les empreses expositores. Així s’ha destacat aquest matí en la presentació oficial celebrada a Ontinyent, organitzada per ATEVAL junt amb el comitè organitzador del certamen.

L’acte ha reunit prop de 40 empreses del sector per conéixer de primera mà les novetats i oportunitats que ofereix la pròxima edició, que tindrà lloc del 29 de setembre al 2 d’octubre en el marc de Feria Hábitat Valencia.

Una fira amb mirada global i enfocament local

Entre les personalitats que han intervingut hi havia José Ramón Revert, president de Home Textiles From Spain; Pepe Serna, president d’ATEVAL; Daniel Marco, director de Feria Hábitat; Máximo Solaz, director de Textilhogar, i Leila Bachetarzi, directora de Promoció Internacional d’ATEVAL.

Durant la trobada s’ha presentat el nou enfocament del certamen, que continuarà potenciant els canals llar i contract, i consolidant-se com a aparador nacional i internacional del tèxtil per a la decoració.

Noves àrees i projectes estratègics

  • Pavelló de decoració dins de Feria Hábitat
  • Hotel Feria Hábitat, dissenyat per Tomás Alía amb producte dels expositors
  • Zona Contract 360° i Espai NUDE d’arts i oficis
  • Premis Nacionals d’Interiorisme i més de 100 conferències professionals

A més, tornarà a destacar l’Espai Tendències dissenyat per Sigfrido Serra i la revista Interiores, l’espai de AITEX i els àmbits per a editors i fabricants tèxtils.

Impuls a la projecció internacional

ATEVAL treballa junt amb ICEX i IVACE+i per a organitzar missions inverses amb compradors i prescriptors internacionals. En l’edició anterior es van celebrar més de 1.300 reunions B2B.

Segons Leila Bachetarzi, aquestes accions permeten “generar oportunitats de negoci concretes i reforçar la xarxa exportadora”. També ha subratllat que ATEVAL facilita la participació de les empreses amb suport en ajudes i organització de les agendes comercials.

Participació estratègica i valor afegit

Per part de José Ramón Revert, s’ha destacat la importància de participar activament: “No queda cap altre aparador a Espanya dedicat exclusivament al tèxtil per a la llar”. Ha animat les empreses a sumar-se, aprofitant que “és un certamen proper, assequible i clau per al sector”.

Daniel Marco ha recordat que Textilhogar s’ha situat com la setena fira mundial del sector, amb un enfocament especial en el canal contract i sinergies amb moble i il·luminació.

Máximo Solaz ha anunciat millores en l’escenografia del pavelló tèxtil: “Hem cuidat especialment el disseny, il·luminació i sòls, per posar en valor el producte exposat”.

Textilhogar, clau per al futur del tèxtil valencià

Cal recordar que en la seua última edició, Textilhogar va registrar un 20% més de visitants, consolidant-se com un esdeveniment estratègic per a la indústria tèxtil de la Comunitat Valenciana i de la Vall d’Albaida.

📌 Consulta també: Salvador Navarro inaugura la 10a edició dels Encontres Empresarials de COEVAL

📌 Altres iniciatives empresarials innovadores a Ontinyent

- Advertisement -

Últimes notícies

Compromís se suma a la vaga educativa a Ontinyent i carrega contra les polítiques del Consell

La vaga educativa convocada a tot el País Valencià ha tingut també reflex a Ontinyent amb una concentració a...
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -