Paula Soler defensa el model actual del SAD i acusa Compromís de generar “alarmisme amb mitges veritats”
Després de les declaracions realitzades per Compromís per Ontinyent sobre la gestió del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) de dependència, la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, ha eixit al pas recordant que “aquest servei sempre ha estat prestat mitjançant gestió mixta o indirecta, inclús durant les etapes en què Compromís formava part del govern local”.
Segons Soler, “ja vam aclarir aquestes qüestions fa un mes i ara Compromís torna amb la mateixa cançó desafinada. És sorprenent i preocupant la insistència en presentar com a privatització el que és, realment, una continuïtat millorada del model anterior”.
Un model amb millores substancials
Des de la Regidoria es defensa que el nou plec aprovat el passat novembre incorpora millores en agilitat, especialització i qualitat. El servei, dividit en tres lots, preveu cobrir baixes en un màxim de 48 hores, millorar l’atenció amb professionals especialitzats i oferir serveis complementaris com neteges de xoc, ajudes tècniques o suport psicològic.
“Cada zona comptarà amb una coordinadora a jornada completa i un terapeuta ocupacional. És un sistema més àgil i millor adaptat a les necessitats actuals”, remarca Soler.
Sobre el procés d’adjudicació
Tal com es va informar en el ple municipal de juny, els lots 1 i 2 van quedar deserts, i el lot 3, corresponent al barri de Sant Josep, ja té una proposta d’adjudicació per part de l’empresa Osventos Innovación en Servizos SL, publicada en la plataforma de contractació pública.
Soler insisteix que “els lots deserts són procediments administratius habituals i es tornen a licitar com tantes altres vegades, amb total normalitat”.
“No hi ha eliminació de personal públic”
La regidora remarca que “el SAD de dependència (finançat per la Generalitat) no és el mateix que el SAD municipal (finançat amb recursos propis), i en cap cas s’ha plantejat eliminar personal públic”.
“Pretendre municipalitzar completament aquest servei, incorporant més de 35 treballadores a la plantilla municipal, és inviable econòmicament”, ha afirmat. El personal d’empreses adjudicatàries tindrà estabilitat laboral segons el plec, i la supervisió municipal serà constant.
Inversió social i advertència a Compromís
Soler ha destacat que “Ontinyent ha augmentat la seua inversió social com mai, amb més de 3 milions d’euros de fons propis en Serveis Socials el 2025, i amb la descentralització de serveis socials al barri de Sant Rafel”.
Finalment, ha acusat Compromís d’“alarmar amb mitges veritats, omissions i una narrativa distorsionada” i ha remarcat que “la ciutadania mereix veritat i respecte al treball tècnic i polític que s’està fent. No deixarem que es continue instrumentalitzant el SAD amb finalitats partidistes”.