Noves instal·lacions per al programa “Itinerari Viu” al Parc del Mestre Ferrero

Ontinyent duplica la subvenció al programa “Itinerari Viu” i estrena noves instal·lacions

El programa d’inserció social i laboral “Itinerari Viu”, impulsat per l’Ajuntament d’Ontinyent amb el suport del Fons Social Europeu i la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, ha rebut un important impuls amb la duplicació de la seua subvenció i la inauguració d’unes noves instal·lacions pròpies situades al Parc del Mestre Ferrero.

Noves instal·lacions per a una millor atenció

La regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, ha visitat el nou espai, destacant que “hem fet una aposta ferma per aquest programa, dotant-lo d’unes instal·lacions pròpies per a atendre les persones usuàries i desenvolupar formació que permeta la seua ràpida inserció laboral”.

El programa, en funcionament des de 2022, està dirigit a persones en risc d’exclusió social, incloent-hi beneficiaris de la Renda Valenciana d’Inclusió i de l’Ingrés Mínim Vital. L’objectiu és oferir formació i acompanyament per millorar l’ocupabilitat i facilitar l’accés al mercat laboral.

Més de 300 persones beneficiàries en 2024

Durant l’any 2024, el programa ha atés més de 300 persones, gràcies a un equip de 3 tècnics de perfil social i 3 tècnics d’integració social. Entre els col·lectius beneficiaris es troben:

  • Dones víctimes de violència de gènere.
  • Persones migrants i refugiades.
  • Persones amb addiccions o diversitat funcional.
  • Joves menors de 25 anys amb escassa formació acadèmica.
  • Aturats de llarga durada.

Àmplia oferta formativa

El programa “Itinerari Viu” ofereix formació en diverses àrees per facilitar la inserció laboral. Entre els cursos disponibles es troben:

  • Alfabetització i habilitats socials.
  • Estètica bàsica i monitor de menjador educatiu.
  • Atenció a persones en situació de dependència.
  • Neteja i desinfecció.
  • Carretoner i primers auxilis.
  • Competències digitals i formació en tèxtil, jardineria i productes fitosanitaris.

Un compromís amb la inclusió social

Amb aquestes noves instal·lacions i l’ampliació del finançament, Ontinyent reafirma el seu compromís amb la inclusió social i l’ocupabilitat de les persones en situació de vulnerabilitat. “Volem que totes les persones tinguen les mateixes oportunitats per accedir a un lloc de treball digne”, ha conclòs Paula Soler.

El programa “Itinerari Viu” segueix creixent i consolidant-se com una eina fonamental per a la integració sociolaboral a Ontinyent.

- Advertisement -

Últimes notícies

El Club Lotus Spain tria Ontinyent com a punt central de la seua trobada nacional amb exposició a la Plaça Major

La Plaça Major d'Ontinyent acollirà este dissabte 14 de març, entre les 19:00 i les 20:45 hores, una exposició...
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -