L’Ajuntament d’Ontinyent ha tornat a activar el dispositiu especial davant la previsió d’un nou episodi de calor extrema al sud de l’interior de la província de València. Les mesures reforcen la prevenció d’incendis, la vigilància del disseminat i els recursos disponibles per protegir la població durant les hores de temperatures més elevades.
El dispositiu recupera les actuacions acordades pel Centre de Coordinació Operativa Municipal a principis de juliol. En aquell episodi, la piscina d’estiu, el Pou Clar i diferents refugis climàtics van ampliar els seus horaris, mentre es reforçava la vigilància forestal.
Més control forestal i al disseminat
El servei municipal “Ontinyent contra el foc” doblarà els torns de vigilància i prevenció d’incendis forestals. El programa recorre les zones de muntanya del terme per detectar fum, comportaments de risc o qualsevol incidència que puga facilitar una intervenció ràpida.
La Policia Local també incrementarà la vigilància al disseminat, especialment en zones rurals i forestals. L’augment de les temperatures, la baixa humitat i la sequedat de la vegetació eleven el risc que qualsevol negligència o incendi menut tinga una propagació ràpida.
Les mesures han sigut aprovades dins del dispositiu coordinat pel CECOPAL, presidit per l’alcalde Jorge Rodríguez, i es mantindran mentre persistisquen les condicions meteorològiques adverses.
Pou Clar, piscina i espais climatitzats
El dispositiu preveu ampliar l’horari del servei de vigilància del Pou Clar i de la piscina d’estiu del Poliesportiu Municipal. L’Ajuntament també mantindrà oberts durant més hores diversos edificis públics climatitzats perquè puguen funcionar com a refugis davant la calor.
En l’episodi anterior, entre estos espais es trobaven els centres cívics, els centres de majors, el MAOVA, l’Espai Jove i la Casa del Delme. El consistori no ha detallat en esta nova comunicació si es mantenen exactament els mateixos horaris, per la qual cosa convé consultar els canals municipals abans de desplaçar-se.
La reactivació arriba poques setmanes després que Sanitat activara l’alerta roja per temperatures elevades a Ontinyent i la Vall d’Albaida. La successió d’estos episodis obliga a mantindre una atenció especial sobre persones majors, menors, malalts crònics i persones que treballen a l’aire lliure.
Les autoritats sanitàries recomanen beure aigua amb freqüència, evitar el sol en les hores centrals del dia, reduir l’activitat física intensa i utilitzar roba lleugera. També recorden que no s’han de deixar mai persones ni animals dins de vehicles estacionats, encara que siga durant pocs minuts.



