El PP d’Ontinyent denuncia clots en aparcaments dissuasius i reclama manteniment periòdic

El Partit Popular d’Ontinyent ha denunciat el deteriorament de diversos aparcaments dissuasius de terra a la ciutat i ha exigit a l’ajuntament, governat per Ens Uneix, un pla de manteniment periòdic que garantisca seguretat i condicions dignes d’ús. Segons els populars, en alguns punts s’han detectat clots que arribarien fins als 20 centímetres de profunditat, una situació que, afirmen, s’arrossega des de fa mesos.

Els aparcaments dissuasius s’han concebut per facilitar l’estacionament fora dels carrers més transitats i reduir el trànsit al centre i als barris en hores punta o en moments d’afluència especial. El PP sosté que «no n’hi ha prou amb habilitar-los», sinó que cal conservar-los en unes condicions mínimes que eviten danys als vehicles i incomoditats als usuaris, especialment quan plou i es formen basses o zones de fang.

El PP posa el focus en la seguretat i la planificació

La formació conservadora explica que ja abans de les Festes de Moros i Cristians alguns veïns els van traslladar queixes pel mal estat d’alguns d’aquests espais i que, passades les festes, els desperfectes persistixen. Per al PP, això evidencia manca de planificació en el manteniment: les superfícies de terra es degraden amb les pluges i caldria una revisió regular per anivellar, drenar i reposar material quan calga, evitant que els clots es cronifiquen i compliquen l’entrada i eixida dels vehicles.

El context de gran afluència és clau en este debat. Ontinyent multiplica visitants durant les festes, especialment a l’Entrada. Ja avançàrem l’atenció institucional que desperta este esdeveniment a la ciutat en la prèvia de l’Entrada de Moros i Cristians d’Ontinyent, amb presència de representants del Govern, la Generalitat i la Diputació. En este marc, els populars consideren que els aparcaments d’acollida haurien d’haver estat condicionats amb antelació.

Un debat sobre manteniment i model de mobilitat

Els aparcaments dissuasius han anat guanyant pes com a peça de la mobilitat local: alleugen la pressió d’estacionament al centre i faciliten moviments a peu fins als eixos comercials i de serveis. Però el seu estat depén, sobretot, d’un manteniment constant: després de temporals o episodis de pluja intensa apareixen irregularitats, solcs i clots. Davant d’això, el PP reclama al govern municipal «una revisió més exhaustiva i freqüent», determinar quins espais requerixen actuació immediata i establir un sistema fix de supervisió.

En la lectura política, els populars acusen l’equip d’Ens Uneix d’estar «massa centrat en anunciar actuacions i projectes» i no tant en «la cura del dia a dia». Siga com siga, el fons del debat interpel·la la gestió ordinària dels espais utilitzats diàriament per centenars d’usuaris: intervencions àgils, millores de drenatge bàsic on calga i calendaris clars poden marcar la diferència entre un recurs útil i un punt conflictiu.

La formació també posa en valor la col·laboració de propietaris privats que cedeixen terrenys perquè puguen utilitzar-se com a aparcament, i subratlla que, precisament per això, és responsabilitat municipal assegurar-ne unes condicions dignes i segures. Sense estos espais, adverteixen, la pressió d’estacionament en determinades zones d’Ontinyent seria encara major.

La polèmica s’inscriu en un fil conductor més ample sobre control i supervisió de la gestió local. En altres àmbits, l’oposició també ha demanat fiscalització i mesures concretes, com es va veure quan EU va reclamar inspeccions davant pisos dividits i baixos convertits en habitatges a la ciutat, una qüestió que ja vam tractar en esta casa: EU reclama inspeccions davant pisos dividits i baixos convertits en habitatges a Ontinyent. Són àmbits diferents, però compartixen un mateix rerefons: com s’aborden els problemes que afecten el dia a dia dels veïns.

- Advertisement -

Últimes notícies

Els socialistes reclamen garanties per a les obres de la CV-81 a Ontinyent

La previsió de redactar en 2027 la nova rotonda de Mesta ha reobert el debat polític sobre els accessos a Ontinyent. El Grup Municipal Socialista reclama.
- Advertisement -

Mira també

- Advertisement -