Ontinyent il·luminarà el Pont de Santa Maria pel Dia Mundial de la Hemocromatosi
L’Ajuntament d’Ontinyent se sumarà aquest dissabte 7 de juny a la commemoració del Dia Mundial de la Hemocromatosi amb la il·luminació de color roig del Pont de Santa Maria. Aquesta acció s’emmarca dins la Setmana Mundial de la Hemocromatosi, impulsada per l’Associació Espanyola d’Hemocromatosis (AEH), amb l’objectiu de visibilitzar i conscienciar la ciutadania sobre aquesta malaltia genètica sovint desconeguda.
La regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, explicava que “ens afegim de nou a aquesta iniciativa de caràcter sanitari i social perquè considerem fonamental ajudar a visibilitzar malalties com la hemocromatosi, que tot i estar molt esteses, continuen sent grans desconegudes per a gran part de la població”.
Segons Soler, “encendre de roig el Pont de Santa Maria és un gest simbòlic però important, amb el qual fem arribar un missatge de suport a les persones afectades i les seues famílies, i contribuïm a promoure el diagnòstic precoç”.
Què és la hemocromatosi?
La hemocromatosi és un trastorn hereditari que afecta la capacitat del cos per metabolitzar correctament el ferro. Aquesta condició fa que l’organisme absorbisca més ferro del necessari, acumulant-lo de manera progressiva en òrgans vitals com el fetge, el cor, el cervell o la melsa. Si no es detecta i tracta a temps, pot derivar en danys irreversibles.
Tot i ser coneguda per la comunitat mèdica des de fa dècades, continua estant infradiagnosticada, en gran part per la baixa consciència pública i la similitud dels seus símptomes amb altres afeccions més comunes. Aquests símptomes inclouen fatiga, dolors articulars o depressió, entre d’altres.
Segons les dades mèdiques, la malaltia pot afectar fins a 1 de cada 1.000 persones.
Una crida a la detecció precoç
Amb aquest gest d’il·luminar el Pont de Santa Maria, Ontinyent s’afegeix a altres municipis que també participen en la Setmana Mundial de la Hemocromatosi, mostrant el seu compromís amb la salut pública i la visibilització de malalties poc conegudes però que poden tenir un fort impacte en la vida de les persones.