08/04/2025 - 5:54
Més

    Ontinyent celebra amb 1.300 festers la internacionalitat de les seues festes

    Ontinyent celebra de manera multitudinària la declaració d’Interés Turístic Internacional de les seues festes

    Ontinyent ha viscut un cap de setmana històric i multitudinari per commemorar la declaració de les seues festes de Moros i Cristians com a Festes d’Interés Turístic Internacional. La celebració, organitzada per l’Ajuntament i la Societat de Festers del Santíssim Crist de l’Agonia, va incloure actes institucionals, representacions històriques i una gran desfilada amb la participació de 1.300 persones.

    Una desfilada extraordinària amb emoció i orgull

    Dissabte de vesprada, la ciutat es va bolcar en la desfilada commemorativa que omplia l’Avinguda Daniel Gil i la Plaça Major. L’acte finalitzava amb la interpretació conjunta de la marxa mora “Ximo” per totes les bandes de música, moment culminant d’un cap de setmana ple d’emoció.

    Abans de la marxa, l’alcalde Jorge Rodríguez i el president dels Festers, Ricardo Calabuig, es dirigien a la ciutadania amb un crit unànime: “Dames i cavallers, som internacionals!”. Rodríguez va tindre paraules d’agraïment per als presidents que han fet possible aquest reconeixement, com José Rafael Sanchis i Vicent Pla Vaello, i per la regidora de Festes Àngels Muñoz.

    Una ciutat mobilitzada per la seua festa gran

    La regidora de Festes, Àngels Muñoz, destacava que “no hi ha hagut cap departament municipal que no s’haja implicat en l’organització. L’afluència massiva ha superat totes les previsions”. Els carrers Daniel Gil, Major i la Plaça estaven “de gom a gom”.

    Divendres arrancava la programació amb una ponència del fester Moromarino Rafa Gandía Borreda i una taula redona amb expresidents de la Societat de Festers. Dissabte al matí es reprenien els actes amb activitats lúdiques i culturals, però el plat fort arribava a la vesprada.

    Espectacle, tradició i reconeixement internacional

    La desfilada va integrar representacions de comparsades desaparegudes, l’Entrada de Bandes amb homenatge al Mestre Ferrero, les espectaculars Entrades Mora i Cristiana, les Embaixades, el Contrabando, la Publicació i la baixada del Crist, a més de càrrecs festers de les últimes dècades que participaren visiblement emocionats.

    Diumenge, al peu de la muralla nord, es celebraven les representacions del Ball dels Contrabandistes, les Ambaixades Mora i Cristiana i el Ball dels Llauradors, tancant un cap de setmana que passarà a la història d’Ontinyent.

    Consulta també la notícia sobre la inversió al Palau de Justícia d’Ontinyent o descobreix altres notícies sobre cultura i festes a tvdigitalontinyent.com/ontinyent.

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    Ontinyent regula l’accés a carrers del centre per reduir el trànsit i protegir el veïnat

    Ontinyent implanta zones de prioritat residencial per pacificar el trànsit L’Ajuntament d’Ontinyent ha anunciat la posada en marxa de les...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -