10/04/2025 - 13:13
Més

    El Govern d’Espanya renova la distinció d’Ontinyent com una de les 63 “Ciutats de la Ciència i la Innovació”

    El Ministeri de Ciència i Innovació del Govern d’Espanya ha renovat la distinció d’Ontinyent com a “Ciutat de la Ciència i la Innovació, un títol que només ostenten 63 dels més de 8.000 municipis existents a Espanya i que integren la “Xarxa Innpulso”. La Secretària General d’Innovació, Teresa Riesgo, ha comunicat oficialment i felicitat a l’Alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, per la renovació d’esta distinció, que s’atorga les ciutats que afavoreixen la sostenibilitat econòmica i el creixement basat en el coneixement i la innovació.

    Jorge Rodríguez agraïa el reconeixement del Ministeri i destacava que “amb aquesta renovació, Ontinyent es manté entre les ciutats espanyoles capdavanteres en matèria d’innovació i desenvolupament, el que constata que a la ciutat estem fent un bon treball en matèria d’innovació i economia sostenible. L’aposta del Govern d’Ontinyent per la gestió innovadora i l’impuls d’iniciatives modernitzadores pensem que es el camí a seguir per millorar el futur de la ciutat”, assenyalava.

    El regidor de Promoció Econòmica, Pablo Úbeda, explicava que per renovar esta distinció, (atorgada per primera volta a la ciutat en 2015 i avalada per un nodrit grup d’associacions, empreses i entitats socioeconòmiques locals) l’Ajuntament ha hagut de justificar davant el Ministeri el compliment dels programes pels que va obtindre la distinció, a més d’exposar els projectes vigents, així com els previstos per als propers anys.

    En concret, a l’informe remés des de l’Ajuntament al Ministeri el passat mes de febrer, s’inclouen prop d’una trentena projectes executats, entre els quals s’inclouen la posada en marxa de l’Oficina de l’Emprenedor; el Pla Reactiva; el Coworking “Soterrani de les Idees”; el Foro I+T; la càtedra InnovaOnti; les ajudes dels “Xec Innovació”; el projecte “WiFi Ontinyent Obert”; les millores als Polígons Industrials; l’execució d’Ontinyent Participa; la posada en marxa de la “Carpeta Ciutadana” o l’impuls al Museu Tèxtil, entre d’altres.

    Pel que fa als projectes en fase d’execució o previstos per als propers anys, que també han estat valorats pel Ministeri, es troben accions previstes com les millores en la mobilitat urbana; la regeneració i rehabilitació d’habitatges públics; la reducció de la factura energètica d’equipaments públics; la creació de programes de formació i inserció sociolaboral; el projecte del parc inundable de la Cantereria i les accions de regeneració de l’entorn del riu Clariano; l’impuls a l’administració electrònica; l’Oficina de Projectes Europeus; l’impuls al Clúster Tèxtil; o la reactivació econòmica del centre urbà, el mercat municipal i el seu entorn, també entre d’altres.

    Entre els avantatges, comptar amb la distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació”, permet a Ontinyent tenir prioritat per a la ubicació d’instal·lacions científiques i tecnològiques estatals i treballar coordinadament amb la resta de les ciutats innovadores de la Xarxa Innpulso. Altres avantatges del nomenament són la promoció de la ciutat en esdeveniments internacionals relacionats amb l’I+D+i i el desenvolupament basat en el coneixement; la integració al grup de treball Mineco-Minetur sobre turisme científic; el foment de projectes col·laboratius entre municipis de la xarxa “Innpulso” o l’autorització per a l’ús de la distinció en accions de promoció de la ciutat.

    - Advertisement -

    Últimes notícies

    La Diputació envia als municipis postals amb textos d’autors valencians sobre la Pasqua

    La Diputació de València promou l’ús del valencià per Setmana Santa amb una col·lecció de postals literàries La Diputació de...
    - Advertisement -

    Mira també

    - Advertisement -